Egy fintech startup, a Payoneer, amelyikben még csak nem is az az érdekes, hogy épp most kapott 180 millió dolláros tőkeemelést, kétféle ügyféltípusra építette fel az üzletet: az egyik körbe a legnagyobb nevek tartoznak, a másikba a kisvállalatok.

A Payoneert 2 millió dollárból alapította az akkori CEO New Yorkban, és már az alapítás évében, 2005-ben ez volt a két fő terület. Kis- és középvállalkozásoknak könnyítette meg a tengerentúli online utalásokat, ebből következett, hogy a techóriások, többek közt az Amazon, az Airbnb és a Google, a Payoneert választják arra hogy rajta keresztül bonyolítsák a beszállítóikkal a pénzügyeket.

Scott Galit jelenlegi CEO elmondta a Business Insidernek, a vállalati filozófiájuk is két részből áll. Az első, hogy mivel világszerte minden vállalkozás és vállalat, mérettől függetlenül, egyre inkább technológiatudatos, az ott dolgozók egyre természetesebb felhasználók. Ez merőben új ajtókat nyit meg az üzleti világban.

A másik pedig az, hogy a pénzügyi világban létezik egy utolsó fontos banánhéj: bár a terület szabályozott és nagyon kézben tartják a pénzintézetek, ami a CEO szerint egyhamar nem is változik, a bankszféra és az üzleti élet között egyre nő a távolság. Itt lép be a fintech, vallja Galit, az ilyen startupok éppen ezt a távolságot tudják áthidalni. “Olyan globláis platformot építettünk, amelyen már csak a vállalatokon múlik, üzletelnek-e egymással.”

Táskámban az irodám, a virtuális világban a bankomForrás: Andreyuu | Dreamstime.com

A Payoneeren évente több milliárd dollár folyik át, a kkv-któl pedig mintegy 250 tranzakcióra kapnak megbízást havonta. Világszerte 200 országban vannak ügyfelei.

Galit elmondta, hogy a tőkeemelést további terjeszkedésre fogják használni, mert, mint a cikk írja, egyelőre csak a felszínt kapargatja az iparág minden szereplője. A feltörekvő piacokon mintegy 350 millió vállalkozás várja a pénzügy és a technológia közös területéről érkező megoldásokat tárt karokkal. A kisvállalkozások hamarosan nem fogják tudni megkerülni a digitális bankolást.