Az elemzők utálják a szuperrészvényt

hangulat forró kockázat befektetés vigyázat félelem
Vágólapra másolva!
Az elemzők által egyik legkevésbé kedvelt részvények között van Európa legjobban teljesítő médiapapírja. Noha a finn Sanoma Oyj hatalmas emelkedést produkált az elmúlt évben, számos szakértő mégis óva int a vásárlástól.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évben több mint duplájára növelte piaci értékét a finn Sanoma Oyj vállalat, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a cég újra nyereséget produkált öt negyedévnyi veszteséget követően – írja a Bloomberg. A társaság a nyereségesség elérése érdekében álláshelyeket szüntetett meg, eszközöket adott el, valamint csökkentette a költségeket. A papír mozgását követő elemzők többsége azonban úgy látja, a vállalat

nem képes olyan növekedést generálni, amely fenn tudja tartani a jelenlegi árfolyamszintet.

Miközben a Sanoma várhatóan jövőre is fenn tudja tartani az eredményjavulást, ez valószínűleg nem lesz elég ahhoz, hogy igazolja a jelenlegi értékeltséget – mondta Jaakko Tyrvainen, az Evli Bank elemzője, aki az egyik azok közül, akik a részvény eladását javasolják.

A Sanoma Oyj részvényárfolyamának alakulása az elmúlt évben Forrás: Investing.com

A Sanoma papírjai ma a várt nyereséghez képest 17,6-szoros áron forognak, szemben a 15,2-szeres értékeltséggel, amely az európai médiavállalatok átlaga. Csütörtökön a részvény 3,4 százalékos emelkedéssel 8,79 eurón zárt, amivel

a cég piaci értéke 1,4 milliárd euró volt.

Közép-európai idő szerint péntek kora délután a papír közel 1,5 százalékos gyengüléssel 8,6 eurón állt.

A médiatársaság nehézségeit korábban az okozta, hogy igen nehezen tudta felvenni a versenyt az online kihívókkal. Ennek eredményeként a cég 5500 munkahelyet szüntetett meg a legkülönbözőbb területeken, harmadával csökkentve az egy évtizeddel ezelőtti álláshelyek számát.

A kérdés most az, hogy a vállalat tartalmai elég izgalmasak lesznek-e ahhoz, hogy megnyerjék a hirdetőket. A probléma azonban az, hogy az egyre növekvő online verseny mellett a fiatalabb generáció számára már egyre kevésbé vonzók a Sanoma márkái. Éppen ezért a vállalatnak erősítenie kellene az online fronton – mondta Tyrvainen.