Elárulta a Mol, mit tervez a következő 15 évben

2016.10.14. 13:14

A Mol-csoport igazgatósága jóváhagyta a vállalat új hosszú távú stratégiáját. Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató biztos benne, hogy a következő 15 évben is megőrzik vezető szerepüket a régióban.

A „MOL Group 2030 - Enter Tomorrow” elnevezésű stratégia alappilléreihez többek között az alábbiak tartoznak a cégcsoport közleménye szerint:

  • Megtartják és tovább erősítik piacvezető pozíciójukat Kelet-Közép-Európában, valamint a térség vezető vegyipari vállalatává válnak.
  • Üzemanyagpiaci részesedésüket 25-30 százalékra növelik a jelenlegi, 20 százalékot kissé meghaladó szintről a kelet-közép-európai régióban. Ezzel együtt javítanák a fajlagos jövedelmezőséget is a versenytársakkal szemben.
  • Sokkal változatosabb, sokrétűbb termékportfoliót kívánnak előállítani a finomítókban. Céljuk, hogy a nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a 30 százalék alatti szintről fokozatosan 50 százalék fölé emeljék 2030-ig. Ezt elsősorban a petrolkémiai és vegyipari befektetések megvalósításával kívánják elérni.
  • 2030-ig minden ötéves periódusban 1,5 milliárd dollárt (körülbelül 415 milliárd forintot) fordítanak a kelet-közép-európai petrolkémiai és vegyipari növekedési projektekre.
  • A hagyományos értelemben vett üzemanyag-kereskedelmet átformálnák fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat kínáló üzletággá. A Mol továbbra is elkötelezett abban, hogy működtesse és továbbfejlessze piacvezető regionális kiskereskedelmi hálózatát, továbbá a vásárlók elsődleges választása legyen.
  • A Mol célja az is, hogy a csoport eredményei és teljesítménye révén a legjobbak között ítéljék meg a versenytársai körében, és hogy a jövőben is egyre javuló, versenyképes hozamot biztosítson részvényeseinek. Továbbra is törekszenek az éves osztalék fokozatos növelésére.

Szépen gyarapodik a Mol

„Az elmúlt 15 évben a Mol sikeresen vezette az olaj- és gázipar konszolidációját Kelet-Közép-Európában, és nemzetközi vállalatcsoporttá váltunk. EBITDA-nkat hétszeresére, míg piaci kapitalizációnkat ötszörösére növeltük. Töltőállomásaink száma 450-ről több mint 2000-re nőtt, és ma már naponta 1 millió vásárlót szolgálunk ki” – idézi a cégcsoport közleménye Hernádi Zsoltot, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatóját. Szerinte stratégiai célkitűzéseiket elérték, de itt még nem állhatnak meg.

Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatójaFotó: Szabó Gábor - Origo

„Kedvező helyzetben vagyunk ahhoz, hogy további növekedési lehetőségeket ragadjunk meg egy egyre gyorsabban változó külső környezetben, ahol globális szinten új energia- és üzemanyag-fogyasztási minták jelennek meg, a szélsebes technológiai átalakulások és folyamatosan változó fogyasztói szokások mellett” – mondta Hernádi Zsolt. Szerinte az új stratégia célja nemcsak az alaptevékenységeinkhez tartozó üzletágakban elért regionális pozíció megtartása és megerősítése, hanem az, hogy továbbra is a Mol legyen a kelet-közép-európai régió piaci dinamikájának és változásainak mozgatórugója.

„Biztos vagyok benne, hogy minőségi eszközeink, pénzügyi szilárdságunk, növekvő piacaink, tehetséges alkalmazottaink és megfelelő vállalati kultúránk révén a Mol-csoport a következő 15 évben továbbra is az élen áll majd, versenyképes hozamot biztosít részvényeseinek, valamint hozzájárul a régió gazdaságainak hosszú távú társadalmi és gazdasági jólétéhez” – közölte a cégcsoport elnök-vezérigazgatója.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK