Tasó László azt mondta, a biztonságos közlekedés feltétele, hogy az ágazatban dolgozókat megtartsák, ehhez pedig
a bérek rendezése is szükséges.
A szaktárca vizsgálja annak lehetőségét, hogy mennyi idő alatt milyen mértékű béremelést tudnak végrehajtani - mondta, és hozzátette, hogy a Magyar Közút Zrt.-vel már megszületett a megállapodás a jövő évi béremelésről, ennek mértékét a közeljövőben ismertetik majd.
Tasó László kiemelte: a béremelés fedezete rendelkezésre áll, hiszen a Magyar Közút Zrt. finanszírozására folyamatosan emelkedő összeget biztosít a kormány. Míg jövőre 73 milliárd forintból, 2020-ban már 98 milliárdból gazdálkodhat a társaság - fűzte hozzá.
Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége még szeptember 26-án fordult a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz és kérte, hogy állapítsa meg a 2016. október végén kezdődő és egy hétig tartó sztrájk jogszerüségét.
A szakszervezet azt közölte, hogy úgy tűnik a sztrájk jogszerű megtartásáról az illetékes bíróság jogerős határozatával a sztrájk kezdetéig nem fog dönteni, mivel eddig még első fokon sem hozott határozatot a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság.
Az AKSZSZ elnöksége úgy döntött, hogy a korábban meghirdetett egyhetes sztrájkját,
egy hónappal később, november végén kezdi meg
és a sztrájk ugyancsak egy hétig fog a Volán társaságoknál tartani.