Pofonegyszerű megoldás a vevőszerzésre

A kreativitásunk többnyire alig várja, hogy kiaknázzuk
Vágólapra másolva!
Még több pénz, idő és energia befektetése helyett egyszerűsítéssel és a fantáziánk munkába állításával is eredményesek lehetünk. Ehhez gyakran elég ha mások vagyunk. Mert aki más, az érdekes. Mi történt a Marketing Expón?
Vágólapra másolva!

„Bár a marketingeszközök kínálata robbanásszerűen bővült, a közösségi média csatornák exponenciálisan növekedtek és az online technológiák egyre olcsóbbá váltak,

Holott pofonegyszerűen is meg lehet közelíteni a vevőszerzés problémáját: legyél más" – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő az eseményen tartott előadásában.

Jobban vagy másképp? Másképp!

Wolf Gábor két utat vázolt: valaki vagy jobb lesz, mint a konkurensei vagy más. Az első esetben legalább tízszer jobbnak kell lenni, hogy kitűnjünk, a második megoldáshoz viszont elegendő a képzelőerőnkre hagyatkozni.

Hogyan lehet láthatóvá vállni a tömegben? Forrás: Flickr/Sunfox

„Ha egy vállalkozás, egy termék gyökeresen más, akkor már alapszintű marketinggel is kiváló eredményeket érhet el. Az ötlet különböztet meg a konkurensektől, nem egy újabb technológiai újdonság. Ha a termék ugyan olyan mint a konkurenseké, az új technológiák használatával sem lehet kitűnni" – mondta Wolf Gábor.

Példaként olyan éttermeket mutatott be, melyek szembe mennek a trendekkel. Ezek ahelyett, hogy a sokadik ugyanolyan terméket vagy szolgáltatást kínálnák, egy

választottak egy speciális szakterületet, a legfőbb erősségünkre építettek,

újfajta csomagolást, disztribúciós csatornákat vagy árazási modelleket alkottak.

Szembe a trendekkel

Egy amerikai étterem különlegessége, hogy

vaksötét van és vakok a pincérek.

Aki volt már a Láthatatlan kiállításon, az el tudja képzelni, milyen különleges élmény lehet.

Az egészséges életmód trenddel megy szembe a Szívrohamburger, ahol nővérnek öltözött pincérek szolgálják fel az

őrületesen finom, de egészségtelen ételeket.

És ha a vendég nem eszi meg az utolsó falatig, a nővér a megdorgálja...

Óriási sikere van annak az étteremnek is, amelynek az a különlegessége, hogy

direkt udvariatlanok a vendéggel

- bár sajnos lehet, hogy ezzel még nagyon lehetne kitűnni?

Reklám mátrix

A kisvállalkozások többsége csak egyféleképpen - többnyire a döntés előtt álló vevőkre célozva - hirdet. Közben parlagon hagyják a piac 95-99 százalékát. Wolf Gábor szerint

a marketingben nincs Szent Grál, nem létezik mindenkit megérintő üzenet:

másképp tudjuk felkelteni az instant, az érdeklődő és a passzív vevők figyelmét.

A

instant vevők a célpiac 1-5 százalékát teszik ki.

Ők már most szeretnének vásárolni, ezért egy jó, ellenállhatatlan ajánlatot keresnek. Az instant vevőket a fő termék mellé adott ajándékkal, bónuszokkal, csomagajánlatokkal lehet a legjobban megszólítani.

A célpiac további

5-20 százalékát az érdeklődők alkotják,

akik hamarosan dönteni fognak, ezért információra szomjaznak. Számukra hasznos tudnivalókat, tippeket, esettanulmányokat érdemes hirdetni konkrét ajánlatok helyett. Külön jó, ha cserébe elkérjük az elérhetőségeiket.

A piac legnagyobb,

80(!) százalékot kitevő része a passzív célközönség.

Köztük sok potenciális vevő bújhat meg, de épp nem gondolkozik vásárláson. Könnyen fogyasztható, érdekes, „bulvárosabb" tartalmakkal felkelthetjük az érdeklődésüket. A reklámban legyen meghökkentő tartalom, tesztek, sokkoló sztorik, esettanulmány vagy celebek.

A legjobb történeteket nem az üres papír, vagy monitor mellett ülve találjuk ki, hanem a legfontosabb értékeinkre koncentrálva magunkból hívjuk elő. Wolf Gábor szerint

a vevők nem terméket vesznek, hanem saját maguk egy „jobb" változatát, egy ideát.

Azért fognak mellettünk dönteni, mert egyezik az értékrendünk.

– foglalta össze a 2016-os Marketing Expo üzenetét Wolf Gábor.