Magyarországon 2005 óta először csökkent a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók önbizalma megnőtt és könnyebben váltanak, mint korábban - derült ki az AON Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából. A felmérésben 91 vállalat dolgozói mondták el véleményüket munkahelyükről, és a felmérés alapján három kategóriában - kis-, közép- és nagyvállalat - hirdettek győzteseket, akik megkapták a Legjobb Munkahely díjat.

Magabiztosabbak lettek a munkavállalók
Az elmúlt 5 év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61%-a elkötelezett a cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Bár ez meghaladja mind az európai (55%), mind a globális szintet, mégis csökkenő tendenciát mutat. Idén először ugyanis megfordult a sokéves trend.
A dolgozók a felmérés szerint 2016-ban már sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahelyváltást illetően - mondta a csütörtök este rendezett díjátadón Venesz-Kormos Judit, az Aon Hewitt Elkötelezettség üzletág vezetője. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók határozottabbak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban.Csökkent az elégedettség mind az erkölcsi mind az anyagi elismerés tekintetében az átlagos magyar munkahelyen dolgozóknál. Mindössze 40%-uk ért egyet azzal, hogy az elvégzett munkájuk és felelősségük arányos a fizetésükkel és úgy látják, hogy a környezet, amiben dolgoznak és a munkavégzéshez biztosított felszereléseik is kevésbé támogatják a hatékonyságukat.

Idén is díjazták a legjobbakat
Az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó vállalat 16. alkalommal készítette el a Legjobb Munkahely Programjának keretében a dolgozói elkötelezettséget vizsgáló kutatását. Idén 91 cég 44 000 munkavállalója válaszolt a kérdésekre. A felmérés azokra a mutatókra koncentrál, amelyek a munkavállalói elkötelezettséget és a kulcsfontosságú folyamatokkal való elégedettséget - például a karrier, szakmai fejlődés lehetősége, a közvetlen- és felsővezetésbe vetett bizalom - nézi.
A kisvállalatok nyertesei:
- Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
- Jungheinrich Hungária Kft.
- Sz+C Stúdió Kft.
- Sodexo Pass Hungária Kft.
Czank Géza, az Sz+C Stúdió Kft. tulajdonosa elérzékenyült, amikor átvette a díjat, mivel úgy gondolja, a siker feleségének köszönhető.
Mi azt valljuk, hogy az üzletben nem az anyagi profit az első, ez csupán egy eszköz ahhoz, hogy a céljainkat elérjük és az a cél hogy a dolgozók és a cég céljai találkozhassanak egymással. Ennek az egész vállakozásnak a lelke a feleségem. Ő a tyúkanyó - amilyen pici, olyan nagy szíve van - ő mindent megtesz a dolgozóinkért és folyamatosan azon gondolkozik, hogy mit csináljon, hogy a dolgozóknak jó legyen.
- mondta Czank Géza.

A középvállalatok nyertesei:
- B.Braun Avitum Hungary Zrt.
- EuroFamily
- Microsoft Magyarország Kft.
Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója most különösen fontosnak tartotta ezt a díjat, mint mondta:
Számomra ez egy nagyon fontos visszajelzés, hiszen ebben a mostani időszakban - amit akár ipari forradalomnak illetve digitalizációs nagy átalakulásnak hívunk - abszolút benne van a Microsoft és ugyanolyan nagy átalakulásban van maga a cég portfoliója és a vállalati kultúránk is. A legjobb munkahely díj azt is jelképezi, hogy a csapat az átalakítások alatt is eredményesen és jól üzemel, valamint kitart a Microsoft mellett.

A nagyvállalatok nyertesei:
- DECATHLON Magyarország
- Sodexo Magyarország Kft.
- Vodafone Magyarország Zrt.
Tóth Zsuzsanna, a Vodafone HR igazgatója nagyon boldog volt, hiszen cégük harmadszorra nyerte el a legjobb munkahelynek járó díjat.
A felsővezetők ebben a cégben együtt ülnek a többi kollegával, nincs irodánk, nincs külön helységünk, közösen együtt dolgozunk, együtt gondolkozunk. Egy lapos hierarchiájú szervezetről van szó, amelyben folyamatosan figyelünk arra, hogy a különböző szinteken mit gondolnak a kollegák. A Vodafone legfontosabb küldetése és értéke egyben az ügyfélközpontúság, hogy a maximális élményt tudjuk biztosítani az ügyfeleink számára.
Nagyon pozitívan meglepődtem, mert a kollegáink – összesen nagyjából 1800 főből - több mint 50%-a részt vett a felmérésben úgy, hogy ez nem kötelező. Nekünk minden évben van egy saját felmérésünk novemberben és szinte egymásra lehetne fordítani a két felmérést, annyira összhangban van. - tette hozzá Tóth Zsuzsanna.

A legjobb munkahelyek az átlaggal ellentétben folyamatos növekedést tudnak felmutatni, a dolgozók 85%-a elkötelezett a cég felé és azt vallja, hogy mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen.