Martha Stewart: „Sóvárgunk az egyedi iránt”

2016.11.01. 10:44

A kézművesség reneszánsza volt Martha Stewart nagyszabású vállalkozói dzsemborijának fő témája. Az élénk kereslet jól tükrözi a trend aktualitását, az ilyen vállalkozók egyre könnyebben boldogulnak a piacon is, és az évről évre fájóan fontosabb fenntarthatóságban is utcahossznyi előnnyel indulnak.

Martha Stewart, aki egész Amerikát ébresztette rá, hogy a háztartás művészete a legmagasabb fokon is bárki előtt nyitva áll, majd ebből milliárdos is lett, azt üzeni a vállalkozóknak, a vásárló rendkívüli termékekre vágyik, itt a pillanat, ezt kell nekik nyújtani. Nem hiszi, hogy manapság el tud sikkadni egy különlegesség, ahhoz túl nagy súllyal van jelen az életünkben a közösségi média – nyilatkozta az Entrepreneurnek.

A hétvégén több száz kisvállalkozás vett részt workshopokon és hallgatott meg előadásokat a Stewart birodalom manhattani főhadiszállásán. Többek közt itt volt vendég Jessica Alba és Sarah Michelle Gellar is, mint azt korábban megírtuk, és meséltek arról, hogy a filmezést vállalkozásra cserélték.

Martha Stewart Snoop Doggot is meghívta a tévéműsorábaForrás: marthastewart.com

Amerikában különösen nagy a kézműves piac, Barack Obama tavaly június közepén egy hetet kinevezett National Week of Makingnek. És bár egyidős az emberiséggel, korunkban épp az online platformoknak hála hihetetlenül sok lehetőség adott a kézművességben érvényesülni. Erről szól a maker nevű iparág, ami ugyan csak készítőt jelent, de a kézművesség és a technológia ötvözetére utal. Ez teszi olyan korszerűvé, ez gyorsítja fel a területet. A kapcsolódó területek támogatása pedig – a jog, a közösségi média, a pr, a marketing – még jobban beágyazza: Martha Stewart is kitért arra, hogy az üzleti tanulmányokban a még csak bimbózó vállalkozóknak is azt tanítják, hogyan kell együttműködni a beszállítókkal. Stewart egy protézsé vállalkozását is Berkeley-hallgatók alapították Back To The Roots néven. Ők arra jöttek rá, hogy a kávézacc kiváló táptalaj gombáknak, és ma 14 ezer üzletben van jelen a készletük, amellyel tehát ki-ki a saját kiskertjében vagy erkélyén válhat termesztővé.

Ez tehát a nagy pillanat az üzleti csináld magad mozgalomban. A lehetőség adott, már csak azért is, mert igazán lenyűgöző termékek azért nem teremnek minden bokorban. Biztosan felfigyel arra az iparág, aki fontos és érdekes újítással áll elő.