Ezek a márkák álltak bele az amerikai elnökválasztásba

Skittles
Mind kikéri magának
Vágólapra másolva!
Nem látott még ennyire ellentmondásos választási kampányt Amerika, a marketingesek pedig lecsaptak a lehetőségre. Sok cég egészen komolyan bedobta magát. A Tinderen az érdeklődők megtudhatják, hogy egyeznek-e az egymásra találók nézetei az adóról. A Lyft 45 százalékos kedvezménnyel szállít az urnákhoz, így tisztelegve a pillanatokon belül megválasztott 45-ik elnök előtt. Egy fejfájás-csillapító brand pedig egészen a reflektorfénybe került, mert azt ígérte, a tablettái megoldást adnak Amerika fejfájására.
Vágólapra másolva!

El is kell jutni a fülkéig

Többen is gondoskodnak arról, hogy a közlekedés állapota ne lehessen kifogás, írja az Entrepreneur. Kedvezmények és promókódok hozzák meg a szavazók kedvét a közösségi autózáshoz,

a Google erre a napra összebútorozott az Uberrel:

a felhasználó szavazófülkéjéig ajánl fel egy utat, aki pedig ezen a napon használja először az alkalmazást, 20 dollárral olcsóbban megkapja. Detroitban

a Lyft felhasználói 45 százalékkal kevesebbet fizetnek a normál árnál,

ezzel a gesztussal tisztelegve a 45-ik elnök személye előtt. Más városokban pedig 5 dollárral rövidebb az első 10 út. A Maven,

a General Motors telekocsimárkája egész nap az ország egész területén 5 dollár kedvezménnyel

kínálja a szolgáltatását.

Szavazzon a nyaralásra

A Jet Blue fapados légitársaság 34 dollárért kínált szabadon választható úticélt. Igaz, ezzel a promócióval az lehetett boldog, aki napokkal ezelőtt lecsapott rá. Ráadásul csak odautakra szólt.

Szavazz Frankre

Frank, a virsli arra kéri a nézőt, csatlakozzon a kolbászbulihoz. Nem derült ugyan még ki, mi a pontos kapcsolat a Sony Digital animációs kisfilmje és a választás között, de az asszociáció elég pikánsnak tűnik. Hogy egészen pontosan miért harmadik alternatíva, amikor a hústermékek végre hazamehessenek a vásárlóval, mert ezt várják már tűkön ülve, az természetesen csak november 8-a után derül ki.

Húzd jobbra, húzd balra

Nem maradhat ki az izgalmakból a Tinder. A Rock the Vote egyfajta edukációs oldal, a popkultúra számtalan vasúti kocsijára felpattanva próbálja formálni és fejleszteni a fiatalok politikai kultúráját. Most a két cég összefogott, aki a Tinderen a jól ismert mozdulattal érdeklődés fejez ki,

megtudhatja, hogy a célpont politikai nézetei egyeznek-e az övéivel.

Ha nem is direktben azzal, kire szavaz, számos politikai kérdésben, mint például bevándorlás, minimálbér, adó, ingyenes főiskolai oktatás.

Cukorka

Donald Trump Jr. a Skittles cukorkához hasonlította a bevándorlókat a Twitteren: “Ha itt lenne egy tál Skittles, de már három darab is meg tudna ölni, azért belemarkolnál? Hát ez a probléma a szíriai menekültekkel.” Bár eredetileg esze ágában nem volt bevonódni a kampányba, a Skittles reagált. “Szia Seth – írták a Twitteren a Hollywood Reporter újságírójának –, íme a válaszunk.

Minden további nyilatkozatra passzolunk, mert akármit mondanánk, azt akár marketinges lépésként is lehetne értelmezni.”

Mind kikéri magának Forrás: Origo

Minket ne keverjetek bele

Nem úszta meg a Tic Tac sem, noha ugyanúgy a háta közepére kívánta, hogy belekeveredjen, mint bármelyik politikasemleges fogyasztói márka. Ez a hírhedtté vált 2005-ös nyálcsorgatós beszélgetésben történt Trump és a tévés Billy Bush között Arianne Zucker – beszédes név – színésznő a két férfi szerint kedélyesen macsó letámadásáról. Ezt válaszolták:

A szóbanforgó kijelentést és viselkedést teljes mértékben elfogadhatatlannak tartjuk.”

Csillapítja

Kifejezetten a javára tudta fordította a kampány feszültségét az Excedrin fejfájás-csillapító tablettacsalád. Olyan jól sikerült beleverni a fejekbe, hogy ezek a termékek megoldást nyújtanak a viták keltette rossz érzésre, hogy a vita és fejfájás szavakból alkotott hashtag többször fordult elő a Twitteren, mint magáé a vitáé, illetve Trump szlogenéé, a #BigLeagueTruth, vagy Hillaryé, az #ImWithHer. Hogy egy rettenetes szóviccel éljünk, a cég marketingesei valóban fején találták a szöget,

a három vitában összesen közel 30 millió említést kapott az Excedrin.

Palacsinta vs gofri

Kihasználta a helyzetet a Bisquick is, Amerika nagy előregyártott palacsintapor-kedvence. Ők is felállították a maguk két jelöltjét,

a palacsintát és a gofrit, az egyiket kék, a másikat piros nyakkendőben.

A Twitter-kampányban arra kérték a követőiket, tegyék fel a legfontosabb kérdéseiket a #PancakesvsWaffles témában, természetesen csak a reggelire vonatkozókat. A metaforát ebben a videóban is kimaxolják. Nem jártak rosszul azzal a figyelemmel, amelyet a kampány kapcsán generáltak a márkának.

Fal és hajóút

A Tecate mexikói sörmárka megtalálta a humort Trump egyik legfontosabb motívumában, a mexikói határra kigondolt fal ötletében. Elhíresült reklámjukban a fal nem elválaszt, hanem összeköt. “Szívesen, Amerika” – szól a slusszpoén.

Ugyanerre ugrott rá a Celebrity Cruises hajózási iroda. Távol a falépítésről szóló beszédektől, a fenyegetőzéstől van egy világ, amelyben a különbségek gazdagabbá tesznek mindannyiunkat, duruzsolja a női hang a hirdetésükben.

Nem így történt, buddy

A Budweiser már májusban úgy döntött, megpróbálja a saját malmára hajtani a vizet a választásban. Ezért átmenetileg Amerikára változtatta a márkanevet, 12 különböző hazafias idézettel színesítve az aludobozt vagy az üvegcímkét. Amint ezt Donald Trump megtudta,

biztosra vette, hogy ez az ő támogatását jelenti,

el is dicsekedett vele gyorsan. Ez ugyan távolról sem igaz, de alig 48 óra alatt milliárd feletti említést hozott a sörnek a sajtóban és a közösségi médiában.

Azt mondják, Amerika kedvenc söre Forrás: Origo

Grab them by the p_ssy

A legmesszebb talán a 16 Handles fagyijoghurtmárka ment el a sulykolásban. Több márka is felkapott egy-egy idézetet, de a 16 Handles a “minél szélsőségesebb, annál emlékezetesebb” marketinges alapszabályt követte, és semmit nem bízott a véletlenre. Kapd el a _ját – ez Trump a nőkről, mert hát mit lehessen tenni, ugye, ha úgy hozza az élet, hogy rákíván a durván erőszakoló vágyainak oly kiszolgáltatott férfiember a fehércselédre. Kapd el a fro-yoját, fordította ezt át a fagyasztott joghurt a termékéről szóló aktuális szlogenné.

De épp a fagyasztott joghurt nyalt vissza,

hiszen a poénnál kicsit erősebb hatás az asszociáció, és mindenkinek Trump jutott róla eszébe, a marketingosztály ismeretlen viccmestere pedig akaratlan kiszolgálta azt, ami a legcikibb a republikánus jelöltben. Így aztán a kampány nyilvános visszalépéssel zárult. “Bocsánatot kérünk a sértő megfogalmazásért, felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy vállalatunk a szexuális bántalmazás és zaklatás minden formáját elítéli.”