A német pénzügyminisztérium annak a lehetőségét fontolgatja, hogy 50 százaléknál kisebb részesedést magánosítana az autópálya-hálózatból – értesült a Der Spiegel.

A német hetilap emlékeztetett arra, hogy a 13 ezer kilométer hosszú autópálya-hálózat a második leghosszabb a világon. Ennél hosszabb csak az Egyesült Államokban van.

A német hálózat tulajdonjogán a szövetségi kormány és a 16 szövetségi állam osztozik.

Hajnali csúcsforgalom az A8-as autópályán StuttgartnálForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Silas Stein

A hetilap rámutatott arra, hogy Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter még csak tanulmányozza a kérdést. A minisztérium szerint egyebek között a biztosítókat érdekelhetné az ügylet, mivel az jó megtérülést hozna számukra a jelenlegi – és vélhetően még egy ideig biztosan – igen alacsonyan tartott kamatok mellett.

Arról nincs információ, hogy mekkora összegért adnák el a kisebbségi részesedést. A szövetségi állam évi csaknem 4 milliárd eurót szed be díjként a teherautók úthasználata után.

A többségi tulajdonos az állam maradna

Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter nagy vonalakban már felvázolta a magánosítás lehetőségét a parlament költségvetési bizottságában, és azt mondta, hogy a kormány fenntartja többségi részesedését, ha lesz magánosítás – írta a lap.

Németországban már többször felmerült az autópályák magánosításának az ötlete korábban, és biztos, hogy ha lesz is egyáltalán privatizáció, arra csak a jövő szeptemberi parlamenti választások után kerülne sor.