A Volkswagen azt tervezi, hogy német gyáraiban 25 százalékkal növeli a termelékenységet az évtized végére, és több pénz fektet az elektromosautó-gyártásba. A Volkswagen tavaly kipattant dízelbotránya jócskán megtépázta a cég hírnevét.
A német vállalatnak nemcsak erkölcsi, de komoly anyagi kára is keletkezett.
Csak az Egyesült Államokban mintegy 15 milliárd dollárt kell kifizetnie különböző jogcímeken az amerikai autótulajdonosokat képviselő ügyvédekkel és a szövetségi kormánnyal júniusban létrejött egyezség alapján.
Az alku értelmében egyebek között az autók tulajdonosai választhatnak: a VW visszavásárolja, vagy megjavítja a manipulált járműveket.
A konszern erre a célra 10 milliárd dollárt fordít,
a visszavásárlási ár 5 és 10 ezer dollár közötti, egyebek között a gyártási évtől és a megtett kilométerek számától függően.
A legnagyobb európai autógyártót az amerikai környezetvédelmi ügynökség tavaly szeptemberben vádolta meg azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely manipulálja a károsanyag-kibocsátás adatait.