A jó ma már a legjobb ellensége

sietség kereskedés technológia futás elfoglalt kockázat befektetés
Vágólapra másolva!
Amerre a szem ellát, azt látjuk ma, hogy vállalkozni egyszerűbb és jóval kevésbé tőkeigényes, mint akár néhány évtizeddel ezelőtt. Az AmazonWebtől a facebookos hirdetésekig az az üzenet, hogy a potenciális vásárlót könnyebb megszólítani, mint valaha. Meg is látszik ennek eredménye, pillanatok alatt jelennek meg új cégek, online és három dimenzióban egyaránt. Új értelmet nyert „a bőség zavara” kifejezés.
Vágólapra másolva!

És mit jelent mindez a szektorban?

A fogyasztóorientált vállalkozások – és gyakorlatilag minden B2C üzlet annak tekinthető – mindig is a jó, jobb és legjobb skáláján mozogtak, írja az Inc. A fokozatokat megkülönböztető

árnyalatok jelentősebbek, mint valaha.

Folyamatosan kísérletezni kell Forrás: 123rf.com

A globalizált világban egy New York-i, egy szöuli és egy berlini startup egyenlő esélyekkel száll ringbe a dallasi célcsoportért. Ennek részben az az ára, hogy az elvárható minőség színvonala folyamatosan emelkedik, részben az, hogy

a lokális lépéselőnyre egyre kevésbé érdemes támaszkodni.

A digitalizált világ nem csak az ügyfelek körét növeli, hanem folytonos fejlesztésekre is kényszeríti azt, aki versenyben akar maradni. Ezeken a minőséget javító lépéseken múlik, kit választ a fogyasztó. A konverziós ráta néhány százalékos emelkedése aránytalanul nagy forgalombővüléshez vezet. De így

nő a különbség az elég jó és a legjobb között is.

Felnőtt, munka- és vásárlóképes lett az első olyan nemzedék, amelyik már közösségi médiával fekszik és kel. Hirdetés és PR legyen a talpán, amely felveszi a versenyt a vírusvideók, azonnali reakciók, valós idejű ügyfélbeszélgetések hatásával. Mondjon bármit is magáról egy márka, ha a vásárlónak rossz a tapasztalata, az

nem marad rejtve, és ez mindenképp visszaér az üzlethez.

Pontosan az ipszilon generációra jellemző kíméletlen őszinteseséggel mutatkozik meg, melyik cégre lehet számítani a minőségben. És az olló tovább nyílik.

Az „elég jó” így süllyed egyre biztosabban a „nem elég jó” szintje felé.

Ebben a versenyben a legjobbá válni nem megy egyik pillanatról a másikra, a stratégiára pedig nincs recept.

Az egyetlen biztos kapaszkodó a folytonos és kockázatvállaló kísérletezés.

A vállalkozónak el kell fogadnia, hogy az egyszer megtalált módszer kényelme a múlté. Bármi legyen is a core business, a szakmai nívó szakadatlan emelkedését is azzá kell tenni. Cégünk fenyőbútort, akácmézet, vállalati szoftvert gyárt, és közben a jóból legjobb lesz – igen, körülbelül így. A siker valószínűsége és a siker nagysága múlik rajta.