Újabb meglepetést hozott a Black Friday

Új Black Friday
Nyíregyháza, 2016. november 25. Vásárlók nyitások a fekete péntek (Black Friday) napján az egyik elektronikai áruház bejáratánál, Nyíregyházán 2016. november 25-én. A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 25-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. Egyre több üzlet csatlakozott Magyarországon is a fekete péntekhez. MTI Fotó: Balázs Attila
Vágólapra másolva!
A Black Friday bevette Magyarországot. Az eNET 2016 decemberi kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt ezen a napon. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A top öt áruház között ott van a Tesco is.
Vágólapra másolva!

Idén is tarolt a Black Friday: közel 2,1 millióan vásároltak az akciók időtartama alatt, közülük 800 ezren csak az ilyen akciót hirdető webáruház honlapján, 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot –ez derül ki az „eNET – Black Fridayról készült kutatásából.

Egyre ismertebb már itthon is a Black Friday Forrás: MTI/Balázs Attila

A Black Friday napra tízből hárman előre készülnek. Az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben állt, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolta, hogy mit szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51%) ugyan nem készült előre, de megszokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.

Top áruházak és slágertermékek

A Black Friday top öt (web)áruháza idén alfabetikus sorrendben,

  • az eMAG,
  • az Extreme Digital,
  • a H&M,
  • a Media Markt
  • és a Tesco volt.

Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%).

A Black Friday akciók során

  • a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt,
  • közel fele 10 és 50 ezer forint között,
  • 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.

Ragaszkodunk a futárszolgálathoz

Az online vásárolt termékek kiszállításában a

  • futárszolgálat volt a favorit, a vevők 78 százaléka választotta,
  • személyesen az üzletben 18 százalék,
  • személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék,
  • postai kiszállítással 6 százalék,
  • csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt terméket.

Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak:

36 százalék online banki rendszeren keresztül,

12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.