A vártnál gyengébb negyedik negyedéves európai tejtermékeladások miatt a Danone nem tudja teljesíteni a 2016-ra előrejelzett értékesítési számokat – figyelmeztetett a francia élelmiszeripari konszern hétfőn.

A vártnál kisebb mértékű bevételnövekedést két okra vezette vissza a cég. Európa egyes részeiben nem teljesítette a hozzá fűzött reményeket az Activia termékcsalád új stratégiája,  ráadásul a Danone számára kedvezőtlenül alakultak a spanyol élelmiszerpiaci viszonyok.

Hasonló figyelmeztetést adott ki korábban a harmadik negyedévre is a társaság, akkor a kínai piac miatt csökkentette bevételi előrejelzését. 

A tavalyi termékösszetételt alapul véve korábban 3-5 százalékos bevételnövekedést várt a Danone az idei évre. 

Forrás: MTI/Kovács Tamás

A költségek idei lefaragása miatt az üzemi szintű eredmény árrése jobb lesz a vártnál. A hétfő reggeli kereskedésben közel 

három százalékot esett a társaság részvényárfolyama  a párizsi tőzsdén. 

Globális névváltás

Tavaly decemberben a Danone által Magyarországon hat éve kifejlesztett görög krémjoghurtot átkeresztelték Oikosra. A névváltás oka egyrészt az volt, hogy olyan márkanevet találjanak, ami egyértelműen megkülönbözteti a terméket a kategória más szereplőitől, másrészt Oikos a Danone görög joghurt globális márkaneve is, ehhez csatlakozott akkor a magyar márka.