Annyi a csomag, hogy a webáruházak is meglepődtek

2016.12.21. 12:36

Az idei Black Friday óta az Extreme Digital is tapasztal fennakadásokat, de nem csak a Magyar Posta szolgáltatásaiban, hanem a futárszolgálatoknál is. A hazai futárcégek arra számítottak, hogy az online rendelések tavalyhoz képest 15-20 százalékkal lesznek magasabbak, ehhez képest mintegy 40 százalékkal nőttek, ez okozza a fennakadásokat.

A karácsonyi időszakban a szokásos csomagmennyiség akár kétszeresét is kezeli naponta a cég, tavaly novemberi forgalomhoz képest

idén 30 százalékkal több csomagot kézbesítettek.Míg egy átlagos napon a rendelések nagyjából 1-2 százalékával kapcsolatban merül fel probléma, a mostani karácsonyi szezonban a csomagok 10 százalékának a kiszállítása csúszhat.

Az Extreme Digital belső statisztikái azt mutatják, hogy a csomagok több mint 90 százaléka rendben megérkezik, ráadásul az idén szerencsés a helyzet, mivel aranyvasárnap és szenteste között öt nap áll rendelkezésre a vásárlásra.

Vannak fennakadások, de kezelik

Magyar Posta egyébként cáfolta, hogy a szerződéses ügyfelei közül többen szerződést bontottak volna a céggel, mert voltak esetleg fennakadások a szolgáltatásokban. A Magyar Postának - hasonlóan az összes többi logisztikai szolgáltatóhoz - az év végi küldeményforgalom extra terhelést jelent, ugyanakkor határozottan cáfolják, hogy akár a csomaglogisztikában, akár a levélkézbesítésben zavar lenne - közölte a Posta.

Az Extreme Digital tapasztalatai szerint leginkább a nagyméretű termékek, például hűtőgépek és mosógépek kiszállítását érinti a késedelmes kiszállítás.

Ilyen terméket idén karácsonyra mindenképp olyan online áruházból érdemes rendelni, amely saját raktárkészlettel dolgozik, mivel ha a termék neve mellett "külső raktárból" vagy hasonló szerepel, akkor az adott árut először az online bolt raktárába szállítják, és csak onnan a megrendelőhöz, ami jelentősen növeli a késedelmes kiszállítás kockázatát.

Forrás: AFP/Oli Scarff

A tavalyi karácsonyhoz képest

nagyjából 15 százalékkal nőtt a rendelések száma az Extreme Digitalnál.Ez jelentős növekedés, hiszen ebben a szezonban naponta tízezres nagyságrendű megrendelést kell feldolgozni, ami a háromszorosa egy tipikus napi forgalomnak. A legnagyobb online forgalmat az Extreme Digital az 50. héten vagyis a múlt héten bonyolította.

A karácsonyi szezonban sokan vásárolnak  mosógépet, hűtőgépet és egyre többen vesznek szárítógépet is. Az okostelefon is népszerű még a tavaly karácsonyhoz képest is 40 százalékkal emelkedtek az eladások.