Senki sem vesz olyan gyorsan napszemüveget, mint az olaszok

Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? – teszi fel a kérdést a ShopAlike összeállításában. A webáruház 12 európai országban végzett kutatásából kiderül, hogy
olykor a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk többet böngészni a kívánt árucikkek között.
A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat.
A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc), írja közleményében a webáruház.
A portál szerint a kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók: az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. A felmérés szerint ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet – átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk.
Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.
A ShopAlike több példát is megemlít az adott országok vásárlási szokásait illetően:
A kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el a ShopAlike, amely összesen több mint 100 millió terméket és több millió 2016-os vásárlást vizsgált meg.