A sör az új aranylemez

2017.01.27. 14:34

Egyre több rocksztár indít sört a saját márkaneve alatt, sőt olyan is van, aki sörösdobozon adott ki lemezt. Így próbálnak több pénzt keresni.

A zenekarok nagy részét B tervek keresésére késztette a tény, hogy a lemezipar halott, a streamelés pedig közel sem olyan jövedelmező. B tervből van mindenféle, de a rocksztárok körében a legnépszerűbb a folyékony kenyér – olvasható a Marketwatchon.

A váltás indokoltnak tűnik. A Nielsen Soundscan adatai szerint a zeneeladásból befolyó bevételek 3 százalékkal nőttek, ezen belül viszont a streamingszolgáltatások forgalma 75 százalékkal emelkedett éves viszonylatban. Ez jó hír a Spotify-nak, a Google-nek, a Youtube-nak, az Apple-nek, az Amazonnak és a Microsoftnak, 

de ezeken a felületeken egy zenekar arányosan sokkal kevesebbet keres, mint a klasszikus modellekkel. 

 

Az Iron Maiden Trooper nevű söreForrás: 123rf.com

A CD-k forgalma 16 százalékkal zsugorodott tavaly, a digitális albumoké pedig 20 százalékkal. Virágzik ugyan a bakelitpiac, ezekből 10 százalékkal több fogyott, de a vinil csak a piac 6,5 százalékát teszi ki. Így jött a képbe a sör, amihez főleg a nagy öregek nyúlnak előszeretettel (mármint üzletileg). 

Az AC/DC-nek, a Kissnek, az Iron Maidennek, a Queennek és a Megadethnek is van már saját söre, és hamarosan Rick Astley-nek is lesz. 

De a folyékony kenyér nem csak az öreg pop- és rocksztárok fantáziáját mozgatta meg. A rapper Chance az Anheuser-Busch-Inbev sörgyártó vállalattal közösen szállt be a sörbizniszbe, és hasonló tervei vannak a Goose Islandnek, a Slim Thugnak, meg az olyan modernebb metálbandáknak, mint a Deaftones vagy a Killswitch Engage. 

Egy zenekar pedig odáig ment, hogy sörösdobozon adta ki a lemezét. 

Ezt persze, nem szó szerint kell érteni. A bostoni Lights Out lemezének egy jó darabig az volt az egyetlen beszerzési módja, hogy az ember megvette az albumsört, amelynek a dobozán elolvashatta, hogyan juthat hozzá a lemezhez az interneten. 

A Lights Out korábban már három lemezt is kiadott, és azért kezdtek el egy kreatív megoldáson töprengeni, mert látták, mekkora bajban van a zeneipar. Boston-szerte, és persze mindenhol máshol sorra zárnak be a helyek, ahol zenét lehetett játszani, az élőzenét játszó zenekaroknak pedig a digitális közeggel kell versenyezniük a közönség figyelméért.