Menő Kínában a Cadillac

Cadillac CTS V
Vágólapra másolva!
Az amerikai luxusautó-piacot egykor uraló Cadillac mostanság már nem a hazájára koncentrál.
Vágólapra másolva!

A General Motors dollármilliókat költött arra, hogy feltámassza a Cadillac luxusnimbuszát, amelyet közel 60 éven át viselt hazájában. Úgy néz, ki hogy ezeket az erőfeszítéseket végre siker koronázza, csak éppen Kínában – olvasható a Bloombergen.

Agresszív marketing és egy új modell (XT5) kellett ahhoz, hogy a Cadillac a Lexus-t beelőzve a 4. legnagyobb luxusautó-márka legyen Kínában. A brand helyi forgalma éves szinten 46 százalékkal 116 ezer darabra nőtt. A szegmens 75 százalékát a német márkák birtokolják a távol-keleti országban, rajtuk kívül a Cadillac, a Lexus és a Jaguar számítanak nagy játékosoknak a piacon – mondta el Michael Dunna, a hongkongi Dunne Automotive tanácsadócég elnöke.

A márka forgalma az Egyesült Államokban 3 százalékkal csökkent tavaly, egy olyan évben, amikor az ország autóipara rekordokat döntögetett.

A Cadillac 1978-ban adta el a legtöbb autót, közel 350 ezret. A lejtőn minőségi problémák miatt indult el a márka, de így is 1998-ig kellett várni arra, hogy átadja az amerikai luxusautók trónját a Ford Lincoljának. Azóta a Toyota Lexus-a, valamint a BMW és a Mercedes is népszerű lett az országban. A Cadillac tavaly 170 ezer autót adott el, míg a Mercedes több mint kétszer annyit (374.000).

Keletre tart? Forrás: Cadillac

„Kínában értékelik a márka örökségét és nimbuszát" – mondja a Cadillac elnöke, Johan de Nysschen. „Ráadásul ott friss és modern márkának számítunk."

A GM most 12 milliárd dollárból fejleszt új Cadillac modelleket, amelyeket 2020 környékén készülnek piacra dobni világszerte. Közöttük számos városi terepjárót, amelyek mind az USA-ban, mind Kínában közkedveltek.

A General Motors tavaly nyitott gyárat Sanghajban. A Cadillac CT6-ot, és az XT5-ös városi terepjárót gyártják ott. A helyi üzem nagyot lendített a forgalmon.

Az ott készült modellekre ugyanis nem vetik ki a 25 százalékos importvámot.

Ezzel lehetett faragni az árakon, amit meg is tettek. A márka növekedésének fő motorját az árakcióknak köszönhették – írja a portál. Egy név nélkül nyilatkozó helyi kereskedő azt mondta, hogy átlagosan 15-20 százalék kedvezménnyel árulta a Cadillac-eket.