A szaktárca azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek arról szóltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket, ha nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben.
Az NFM a közleményben hangsúlyozza, 2017. január 1-jén átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.
A hatósági intézményrendszer idei átalakítása után az üzlettel rendelkező vállalkozásnak jól láthatóan, olvashatóan kell fel tüntetnie
a székhelyének címet, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló.
Ezen felül ki kell írni az üzletben
A közlemény szerint a szóbeli vagy írásbeli panasz elutasítása esetén a kereskedőnek írásban kell tájékoztatnia a vásárlót arról, hogy további panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Ha a felsorolt tájékoztatási kötelezettségeket nem teljesíti egy cég, bírságot az első ellenőrzés során akkor sem kap a hatóságtól, a kis- és közepes vállalkozások első jogsértése esetén az ellenőrök csak jelzik a hiányosságot a vállalkozásnak.