Dollármilliárdokat költenek a Super Bowl miatt

super bowl superbowl patriots td
HOUSTON, TX - FEBRUARY 05: James White #28 of the New England Patriots reacts after a 5 yard touchdwon against the Atlanta Falcons in the third quarter during Super Bowl 51 at NRG Stadium on February 5, 2017 in Houston, Texas. (Photo by Tom Pennington/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyetlen másodperc reklám a Super Bowlon 50 millió forintnyi dollárból vehető meg, míg egy átlagos jegyért több ezer dollárt sem sajnálnak a fanatikusok. Az Atlanta idén elbukott a Patriots ellen, de két év múlva a saját ékszerdobozában vághat majd vissza – amennyiben ismét bejut a döntőbe. Érdekesebb pénzügyi adatok a Super Bowlról. 

A Forbes szerint a világ hatodik legértékesebb csapata volt 2016-ban a New England Patriots – a szaklap

a Super Bowlt megnyerő csapat értékét 3,2 milliárd dollárra teszi,

ami több mint 920 milliárd forintnak felel meg. A Patriotsnál csak öt értékesebb csapat volt tavaly:

  • a szintén az NFL-ben szereplő Dallas Cowboys (amerikai futball, 4 milliárd dollár, körülbelül 1150 milliárd forint),
  • a Real Madrid (labdarúgás, 3,65 milliárd dollár),
  • a Barcelona (labdarúgás, 3,55 milliárd dollár),
  • a New York Yankees (MLB, baseball, 3,4 milliárd dollár),
  • és a Manchester United (labdarúgás, 3,32 milliárd dollár).

A másik döntős, az Atlanta Falcons ugyanezen a listán a 35. az 1,67 milliárd dollárra (körülbelül 480 milliárd forint) taksált értékével, amivel éppen megelőzi a Premier League listavezetőjét, a Chelsea (1,661 milliárd dollár) csapatát.

A két csapat együttes értéke 4,87 milliárd dollár (körülbelül 1400 milliárd forint),

ami majdnem a magyar költségvetés tizede.

1 másodperc reklám = 50 millió forint

Egy félperces reklámért idén akár 5,2 millió dollárt (körülbelül 1,5 milliárd forintot) is elkértek, így egy egyperces reklámidő ára 3 milliárd forintot, azaz másodpercenként 50 millió forint tett ki a CNBC cikke szerint.

A legszórakoztatóbb és legbotrányosabb 2017-es Super Bowl-reklámok

Mint köztudott, a dollárszázezrekért készített és dollármilliókért vetített reklámok, amelyeket az amerikaifutball-bajnokság döntőjének szünetére szánnak a gyártók, mindig különleges figyelmet élveznek, és az interneten is 8-10 milliós nézettségig jutnak. Idén van olyan, amely 20 millió megtekintésnél jár, csak a weben! Alább bemutatunk párat, amelyek valamiért fontosak voltak idén, vagy csak egyszerűen jó őket végignézni - fogyasztástól vagy márkahűségtől függetlenül.

2016-ban 15,5 milliárdot költöttek

A kereskedelmi szövetségi (National Retail Federation) adatai szerint a tavalyi Super Bowlhoz kapcsolódóan nem kevesebb mint 15,5 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak. Az idei döntő előtt a houstoni szervezők azt várták, hogy odalátogatók legalább 350 millió dollárt költenek majd el a régióban – szállásra, szórakozásra, ételre és italra.

A drámai döntő végén a Patriots örülhetett Forrás: Getty Images/2017 Getty Images/Tom Pennington

Az 51. Super Bowlnak otthont adó stadion nevét 300 millió dollárért (több mint 85 milliárd forint) vették meg 32 évre: az NRG Energy nevű cég jogelődje 2002-ben akkor rekordnak számító összegért vette meg a névhasználati jogokat, így lett a 72 ezres aréna neve NRG Stadium.

A döntőre átlagosan 6000 dollárba (körülbelül 1,7 millió forint) került egy jegy a CNBC szerint, míg a US News szerint 1500 és 15 000 dollár között lehetett bejutni a meccsre, és szerintük az átlagos jegyár is kevesebb volt, mintegy 4300 dollár.

A Patriots nyerte minden idők egyik legdrámaibb Super Bowlját

A Super Bowl-történelem első hosszabításán a New England Patriots elképesztő, 25 pontos hátrányt ledolgozva lett bajnok az Atlanta Falcons ellen. Ekkora fordítás még nem fordult elő a tengerentúli amerikaifutball-liga, az NFL nagydöntőjében, mint ahogy az irányítók között Tom Brady is új csúcstartó lett azzal, hogy ötödik Super Bowl-győzelmét aratta.

A szurkolók átlagosan 82,19 dollárt hagynak ott a stadionban,

ételre, mezekre, sálakra, illetve minden másra, ami eladható. Csak a Super Bowlhoz kapcsolódó sörfogyasztás dollárszázmilliókban mérhető: az InfoScan Reviewsra hivatkozva azt írja a CNBC, hogy 600 millió dollárt költenek sörre – ezt persze már nem csak a stadionon belül –, míg egyéb likőrökre, röviditalokra további 110 millió dollár megy el.

Tom Brady lett az MVP Forrás: Getty Images/2017 Getty Images/Mike Ehrmann

A US News összeállítása szerint csak csirkeszárnyakra 424 millió dollárt költenek az amerikaiak: a Nielsen szerint a tavalyi döntőt 112 millió ember nézte az Egyesült Államokban, akik összesen 1,3 milliárd csirkeszárnyat fogyasztottak el.

Sokan ilyenkor kiveszik a hétfőt

Végül szintén egy érdekes adat: a Super Bowl miatt betegséget jelentők összesen 312 millió dolláros bérre mondtak nemet azzal, hogy fizetés nélküli betegszabadságra mentek a döntőt követő hétfőn – ez összesen másfél millió embert érint, ők a statisztikák szerint átlagosan 208 dollárral kevesebb fizetést kaptak.

1,5 milliárd dolláros stadion épül

2019-ben saját stadionjában vághat vissza az Atlanta: az új aréna nem kevesebb, mint 1,5 milliárd dollárból épül, ami körülbelül 430 milliárd forintot jelent – ebből körülbelül 30 Groupama Aréna építhető.