Lefagyott az Erste netbankja

2017.02.07. 08:49

Az átmeneti szünet után kedd reggel 8 órától ígérték, hogy elérhető lesz az Erste Bank valamennyi szolgáltatása. Ezzel szemben az Erste Bank a honlapján azt írja, hogy átmeneti túlterheltség miatt az Erste NetBankba és MobilBankba való belépés a megszokottnál hosszabb időt vagy többszöri próbálkozást vehet igénybe.

Az Erste Bank a Citibank lakossági ügyfeleinek átvétele miatt szombaton és vasárnap elektronikus rendszereit fejlesztette, hétfőn pedig bankszünnapot (könyvelési és pénztári szünnapot) tartott. A pénzintézetnél szombaton és vasárnap, valamint hétfőn a telefonos ügyfélszolgálatok, valamint az elektronikus banki szolgáltatások és alkalmazások működése szünetelt, illetve valamennyi Erste-bankfiók és megyei vállalati iroda zárva tartott. A bankkártyahasználatot (fizetés, ATM-es készpénzfelvétel) és telefonos bankkártyaletiltást ugyanakkor nem érintette a rendszerfejlesztés.

Ez látja most sok erstés ügyfél, aki szeretne belépni az Erste netbankjábaForrás: Origo

A netbankba először február 7-én, reggel 8 óra után lehet belépni, írták korábban,

de kedden reggel az ügyfelek többsége azt tapasztalta, hogy még mindig nem tud bankolni. Az Erste azt írja, türelmet kér az ügyfelektől, mert az átmeneti túlterheltség miatt az Erste NetBankba és MobilBankba való belépés a megszokottnál hosszabb időt vagy többszöri próbálkozást vehet igénybe.

A leállás a Citibank ügyfeleinek átvétele miatt volt

Az Erste Bank a legtöbb átvett Citibank-ügyfél bankkártyáját postára adta idén januárban, és már korábban levélben azt javasolta az ügyfeleknek, hogy az átadás napjaiban mindkét bankkártyájukat tartsák maguknál. A régi, citibankos kártyák mindaddig használhatóak, amíg a Citibank nem küld sms-t a kártya leállításáról.

Azt javasolták, amennyiben a volt Citibank-ügyfél nem kapta meg az új erstés kártyáját, jelezze azt az Ersténél, és a bank az új kártyát kiküldi számára.

Háromnapos leállás volt az ErstébenFotó: Szabó Gábor - Origo

Az új, Erste-bankkártya élesítéséről az Erste Bank küld sms-t az adatátadást követően. A bank a kártya mielőbbi aktiválására kéri ügyfeleit: ezt az első, PIN-kódot igénylő vásárlással vagy ATM-nél történő egyenleglekérdezéssel lehet megtenni, változatlan PIN-kóddal.

Az új, erstés bankszámlaszámukat az ügyfelek az Erste NetBankban találják meg, vagy a Citibank januárban kiküldött tájékoztató levelében. Az Erste NetBank-os kezdeti jelszót ugyancsak sms-ben küldik ki az ügyfeleknek.

Az Erste Bank 2015 szeptemberében jelentette be, hogy megvásárolja a Citibank magyarországi lakossági és hitelkártya-üzletágait, a tranzakciót 2015 decemberében hagyta jóvá a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).