Lejár a hagyományos luxusipar ideje

Hongkong, luxus, óra
Egy férfi sétál egy luxus óra bolt előtt Hongkongban
Vágólapra másolva!
Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy alapjaiban kezd átalakulni a luxusipar. Ennek a trendnek viszont a használt cikkek a jelentős haszonélvezői, köszönhetően a tudatos vásárlásoknak.
Vágólapra másolva!

Fokozódó népszerűségnek örvend a használt luxustermékek piaca. Az elmúlt 4-5 évben ugyanis elindult egy változás, melynek következtében módosult a vásárlók értékről alkotott elképzelése – nyilatkozta a Business Insidernek Alexis Clarbour, a luxuskiegészítők szállításával foglalkozó egyik weboldal igazgatója.

Clarbour szerint a vásárlóik most már előre tekintenek, és vásárlás közben azon is elgondolkodnak, mekkora értéke lesz a megvett terméknek, ha tovább akarnák értékesíteni azt. Mindazonáltal itt nem arról van szó, hogy ezek a fogyasztók az olcsó cikkeket keresnék. Azt, hogy itt kimondottan a luxus iránt érdeklődőkről van szó, az is mutatja, hogy például ezen a honlapon kínált termékek átlagára 2200 dollár, a legnépszerűbb márka pedig a Hermés.

Változó mentalitás

Sokkal inkább azt láthatjuk tehát, hogy a luxuscikkek kedvelőinél

kezd beállni egy mentalitásbeli változás.

Ezt támasztja alá, hogy egyre többen keresik a hitelességet igazoló papírokkal rendelkező karórákat is. Ez ugyanis pénzügyileg sokkal előnyösebb és okosabb vásárlásnak számít sokak számára – mondta az ilyen órák forgalmazásában utazó Crown & Caliber weboldal alapítója, Hamilton Powell.

A tudatos vásárlók hátat fordítanak a hagyományos luxusnak Forrás: Getty Images

A változás egyik legfontosabb oka, hogy az interneten szinte minden információ beszerezhető a vétel előtt, amit az újraértékesítő weboldalak is kihasználnak.

A luxuscikkek iránt érdeklődők tehát pontosan tisztában vannak az értékekkel, és azzal, mit akarnak,

vagyis egyre kisebb szerepet kapnak a divatos boltok és azok eladói.

Különleges érdeklődés

Mindezzel együtt jár a vásárlók sajátos lelkesedése is a különleges termékek iránt. Erre kiváló példa az edzőcipők piaca, amely alapvetően igen messze áll a luxustól. Mindazonáltal

egyes modellek akár a luxuscikkek árait is megüthetik a fanatikus vásárlók körében

az újraértékesítésben utazó weboldalakon.

Manapság ráadásul a hamisítással kapcsolatos régi probléma is kezd megszűnni, mivel az olyan weboldalak, mint a Portero és a Crown & Caliber csak olyan garantáltan eredeti termékeket árusítanak, amelyek a lehető legjobb állapotban vannak.

Új világ köszönt be a luxusiparban Forrás: 123rf.com

Tekintve az egyre népszerűbb online ékszer- és karórapiacot, sokan abban reménykednek, hogy a luxuscikkek más területein is fokozódik majd az online vásárlás népszerűsége. Powell például jelezte, hogy

tavaly az eladásaik éves alapon 70 százalékkal bővültek.

Mindemellett az is a weboldalak mellett szól, hogy a boltokban gyakran csak a legújabb modelleket lehet kapni. Ezzel szemben viszont a régi termékeket is árusító oldalakon olyan klasszikus ritkaságokat is el lehet érni, melyek egyre nagyobb vonzerővel bírnak a vásárlók szemében – jelezte Clarbour.