Üzemzavar az Ügyfélkapun: módosulnak az adózási határidők?

2017.02.21. 08:41

Hétfőn a kormányzati portál és az Ügyfélkapu fennakadása miatt átmenetileg nem voltak elérhetőek az adóhivatal egyes oldalai sem. A NAV még este közleményt adott ki, hogy eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül késnek.

Bár a problémát a NAV informatikai rendszerétől független hiba okozta a karbantartás ideje alatt, az ekáerben elsődleges hozzáféréssel regisztrált felhasználók nem tudtak bejelentéseket tenni. Nem volt továbbá elérhető a NAV adóbevallások rögzítésére szolgáló eBEV portálja sem.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ezért még este közleményt adott ki, amelyben tájékoztatta az érintetteket, hogy a jogszabályok alapján figyelembe fogja venni az ebből eredő esetleges csúszásokat.

Elsősorban azok számára lehet kulcsfontosságú ez a kérdés, akiknek tegnap (február 20-án) adózási határideje volt, mert például havi áfabevallásra kötelezettek.

A kormányzati portál és az Ügyfélkapu fennakadásai miatt nem volt elérhető a NAV honlapjaFotó: Szabó Gábor - Origo

A témában a NAV honlapján megjelent közlemény szerint a 451/2016. (XII. 19.) számú Kormányrendelet alapján nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. Arról egyelőre nincs információ, hogy a hétfői üzemzavar 4 óránál hosszabb ideig tartott-e, mindazonáltal, akik nem tudták időben rögzíteni a tegnapi határidővel esedékes bevallásaikat, azoknak érdemes ezt mielőbb megtenni.

Miként azt a NAV-nál az Origo kérdésére jelezték, ez a leállás a hét későbbi napjaira eső bevallási határidőket, egyebek mellett az egyéni vállalkozókra és az áfa fizetésére kötelezett magánszemélyekre vonatkozó február 27-i, 2016-ról szóló személyijövedelemadó-bevallási határidőt már nem érinti, hisz számukra elég idő áll rendelkezésre a bevallások rögzítésére. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK