Több mint 1500 milliárdnyi vasútfejlesztés a következő években

ÉPÜLET épületrész FOTÓ FOTÓTÉMA Keleti pályaudvar KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY személykocsi tükröződés vonat
Budapest, 2015. március 18. Az Osztrák Vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt vasúti személykocsik a Keleti pályaudvaron 2015. március 18-án. A MÁV-Start 55, 140 kilométeres sebességre képes vasúti személykocsit vásárolt az ÖBB-től miután az áttért 160-200 kilométeres óránkénti sebességre. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Több mint 1500 milliárd forintnyi vasútfejlesztés indul el vagy fejeződik be a következő években hazai és európai uniós forrásokból, valamint kínai hitelből – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. 
Vágólapra másolva!

Mosóczi László ismertette, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 2. prioritásának teljes kerete nettó 459 milliárd forint, amit a hazai vasúti törzshálózat felújítására fordítanak. AZ IKOP 4. prioritása nettó 331 milliárd forintot tartalmaz, és az elővárosi vonalak és vasútállomások korszerűsítését célozza.

Nagyobb sebességre kapcsol a vasútfejlesztés Forrás: MTI/Illyés Tibor

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) által Magyarországnak biztosított forrásból

maximum 341 milliárd forintra lehet pályázni Brüsszelnél.

Magyarország kilenc vasúti projektet valósít meg a támogatásból, és biztosan felhasználja a rendelkezésre álló keretet – fűzte hozzá.

Megemlítette a kínai hitelből, mintegy 500 milliárd forintból megvalósuló Budapest–Belgrád vasutat,

amely óránként 160 kilométeres sebességet tesz majd lehetővé, és jelentősen gyorsítani fogja a szerb főváros vasúti megközelítését.