A GfK elvégzett egy kutatást, amely a 15-59 éves korosztály online vásárlási szokásait vizsgálta. Ebből kiderül, hogy a hazai internetezők körében
tízből kilencen vásároltak az interneten 2016-ban.
Évről évre nő azoknak az aránya, akik külföldi webshopokban vásárolnak, azaz olyan oldalakon, ahol a fizetés nem forintban történik.
2014-ben csupán csak 5 százalék, addig 2015-ben már 8 százalék, tavaly pedig
11 százalék nyilatkozott úgy, hogy amennyiben teheti, inkább külföldi oldalon vásárol.
Szinte mindig magyar oldalakon vásárol a válaszadók 27 százaléka, ez jelentős visszaesés a 2014-es 41 százalékhoz képest. A magyar oldalak kínálatát szinte mindig, illetve inkább előnyben részesítők
2016-ban az interneten vásárló 60 százalékát adták.
Egyre többen vásárolnak egyszerre külföldi és belföldi oldalakon is. 2016-ban pedig már négyből egy online vásárló vette figyelembe a hazai és a nemzetközi site-ok választékát is.