Idén végre magára talált az európai autóipar

Mercedes autógyár Kecskemét
Picture taken on March 29, 2012 shows a view of the factory of German carmaker Daimler AG Mercedes-Benz in Kecskemet, about 90km east of Budapest on March 29, 2012. German luxury car maker Daimler has completed construction of an 800 million euro factory in Kecskemet. The project is the largest new investment by far in recent years in Hungary and one which highlights the government's ambivalent relationship to investors. The official inauguration ceremony of the factory will be held this afternoon. AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Németország és Nagy-Britannia húzza az európai autóipart, amely remek negyedévet zárt, és már csak egy hajszállal marad el a válság előtti legjobb évtől. Szinte az összes autógyár forgalma emelkedett Európában, ami a részvények árfolyamán is meglátszik.
Vágólapra másolva!

Minden várakozáson felül teljesített az európai autógyártás, ahogy az előzetesen becsültnél jobban emelkedett az európai eladások száma is, legalábbis ez derült ki a nemrég közölt első negyedéves adatokból.

Míg az Egyesült Államokban már tavaly rekordszámú új gépjárművet adtak el, és felülmúlták a válság előtti évet, addig Európában még hat százalékot kell emelkedni ahhoz, hogy a legjobb évnek számító 2007-es eladások szintjét el lehessen érni.


Tavaly 14,6 millió autót vettek Európában, idén pedig az első három hónapban öt-tíz százalékkal sikerült emelni az eladások számát az előző év első negyedévéhez képest.

A forgalom bővülését nézve a legjobban a Fiat–Chrysler teljesített, a csoport részvényeinek ára és az eladások értéke egyaránt körülbelül tíz százalékkal emelkedett.

A profitot illetően ugyanakkor abszolút első lett a Daimler, amely tavalyhoz képest megduplázta a negyedéves nyereségét.

Jó számokat produkált a Peugeot, a Volkswagen és a BMW, és számunkra fontos hír, hogy

a Suzuki remek negyedévet zárt. Már tavaly 11 százalékkal növelték az eladások összértékét, idén pedig közel 30 százalékos pluszban vannak a tavalyi első negyedévhez viszonyítva.

A Suzuki-autógyár Esztergomban Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

Az európai autópiacot Németország és Nagy-Britannia húzza, tehát a brexit miatti félelmek egy cseppet sem akadályozták a piacbővülést, ugyanakkor Európa déli államaiban az újautó-vásárlásokon is jól látszódik a gazdasági stagnálás.

Az Audi AG idén szép eladási számokat produkált a fejlett országokban, Észak-Amerikában például nyolc százalékkal növelte az értékesítési bevételeit, Kínában azonban jelentősen visszaesett a forgalma.

A Mercedes-Benz is elégedett lehet az eddigi teljesítményével, közel 16 százalékkal nőtt az eladott gépjárművei száma világszerte. Németországban, Olaszországban, Svájcban, Japánban, Ausztráliában és Kanadában a prémiumkategóriában az első helyen áll a Mercedes-Benz, amely ebben az évben már 560 ezer új autót adott el.

Mint megírtuk,

a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 3,8 százalékkal nőtt a kapacitás tavaly, összesen 190 ezer kocsit gyártottak.

A cég nettó árbevétele meghaladta a 2015-ös szintet, több mint 3,4 milliárd eurót tett ki, amelyből közel hárommilliárd eurót visszaforgat a német gyártó a kecskeméti gyár, illetve a kiszolgálás fejlesztésébe.

A kecskeméti Mercedes-gyár Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Az egyik meglepetés, hogy a VW-csoporthoz tartozó spanyol Seat is magára talált, és miután kilenc év visszaesés után tavaly végre kikecmergett a gödörből, idén sikerült bővítenie a piacát elsősorban a fiatal vásárlók körében.

Az eladásaik 90 százaléka Európára jut, ezen belül a legtöbb autót Németországban, Spanyolországban, illetve Nagy-Britanniában értékesítették.