Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint.
Ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat.
A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb,
15-20 százalék körüli a növekedés.
Ez az átlag megtévesztő, mert igen nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kismértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések.
Előfordulnak extrém, 1000 százalékos emelkedések is
– mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.
Valójában, ha egy e-kereskedelmi vállalkozás 15-20 százalékot növekszik, az mindössze organikus, iparági növekedést jelent.
Ezzel szemben egy növekvő online piacon 50 százalék növekedés elérhető.
Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt.
Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.
Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból,
azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években.
Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve jelentős részesedésre szert tenni.