Guller Zoltán: paradigmaváltás zajlik a magyar turizmusban

Vágólapra másolva!
Paradigmaváltás zajlik a magyar turizmusban, ami feltétele az ágazat versenyképességének és további növekedésének is – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a MTÜ vezérigazgatója az MTÜ országjárásának első állomásán, június 6-án Sopronban.
Vágólapra másolva!

Az MTÜ országjárásának célja, hogy a turisztikai szakma helyi képviselői a leginkább meghatározó turisztikai trendeken túl részletesen megismerjék mind az országos, mind az adott desztinációhoz kapcsolódó fejlesztési elképzeléseket.

Fodor Tamás, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere nyitotta meg a Magyar Turisztikai Ügynökség országjárásának első állomását. A polgármester köszöntőjében úgy fogalmazott: „A helyi turisztikai adottságok eredményes és jövedelmező kihasználásához komoly infrastrukturális és rendszerszintű fejlesztéseket kell még megvalósítani.

Magyarország biztonságos úti cél

2016 rekordév volt a hazai turizmusban, de a magyar turizmusban még a mostani növekedésnél is nagyobb potenciál van. Magyarország iránt újra élénkül a kereslet, ráadásul

hazánk biztonságos úti célnak számít, ami egyre nagyobb érték Európában is

– fejtette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója előadásában.

Forrás: Targyfotozas.Com

A növekedési lehetőségek kiaknázása érdekében paradigmaváltásra van szükség az ágazaton belül, amely tavaly részben már megkezdődött a fejlesztési és marketing funkciókat is magába integráló Magyar Turisztikai Ügynökség megalakulásával, majd a kapcsolódó fejlesztési források megjelenésével.

Míg a német turisták 65%-a interneten keresztül foglalja le szállását, addig az MTÜ eddig marketingköltéseinek mindössze 7%-át költötte el digitális területen – mutatott rá Guller Zoltán.

„Stratégiai cél, hogy a turizmus GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása a jelenlegi 10 százalékról 2019 végéig 16 százalékra növekedjen" – közölte az MTÜ vezérigazgatója. Ennek érdekében a pontszerű fejlesztések helyett desztinációs szemléletű fejlesztéseket kell megvalósítani, valamint

az ágazat fehérítése és a bérhelyzet rendezése érdekében is intézkedéseket kell végrehajtani.

A Térségfejlesztésé a jövő

Guller Zoltán úgy fogalmazott, hogy a turisztikai fejlesztések alapegysége a térség, vagyis a desztináció.

A turista számára egy térségen keresztül biztosítható a legtöbb élmény.


Több napot is szívesen eltölt egy térségben és minőségi szolgáltatásokat is igénybe vesz. A 2016 decemberében született turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény után

Sopron-Fertő mellett a Balaton térségének és a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség térségének a kijelölésére került sor, de várható további kiemelt térségek nevesítése is.

39 milliárd forintot a magyar költségvetés biztosít Sopron-Fertő térség fejlesztésére

A Sopron-Fertő térségben megvalósítandó fejlesztésekre rendelkezésre álló

közel 60 milliárdos fejlesztési keretből mintegy 39 milliárd forintot a magyar költségvetés biztosít, többek között a soproni várkerület, a Lövérek és a Fertő-part jelentős turisztikai fejlesztésére.

A Sopron-Fertő Vízitelep Fejlesztési Programot Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztési Nonprofit Zrt. vezérigazgatója mutatta be, amelynek keretében a Fertő-tó alapinfrastruktúrájának átfogó fejlesztése valósulhat meg a tó körüli turisztikai igények magasabb szintű kiszolgálása érdekében.

Az országjárás első állomásán, Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese az ország- és desztinációmárkázásról adott elő, míg Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmus-stratégiáért és turisztikai fejlesztésekért vezérigazgató-helyettese a desztináció alapú fejlesztésekről beszélt részletesebben.