Meglepő ötletekkel támad az IKEA

2017.06.21. 14:43

Az üzletek egyre kreatívabb megoldásokkal próbálják meg a boltokba csalogatni a vásárlókat az e-kereskedelem térhódítása óta. Az innovációban élen jár a svéd óriás is, amely a kiterjesztett valóságot új technológiáját is beveti a siker érdekében.

Az IKEA óriási népszerűségnek örvend a világon, de ahogy az összes többi kiskereskedelmi boltnak, úgy a svéd gyártónak is lépést kell tartania az e-kereskedelem növekedésével.

Bár jelenleg tízből egy európai ember olyan ágyban alszik, amit az IKEÁ-ban vásárolt, a cég több újítást is bevezet annak érdekében, hogy visszacsábítsa a vásárlókat az áruházakba és ne otthonról, számítógépük segítségével rendeljenek bútorokat.

IKEA, illusztrációForrás: AFP/Jonathan Nackstrand

Az egyik ilyen újítás, hogy az IKEA lehetővé akarja tenni más üzleteknek is az értékesítést, így nem csak közvetlenül a bútorgyár oldalán és boltjaiban lehetne vásárolni, hanem harmadik félen keresztül is.

Kiterjesztett valóság

Ugyan évente több példányt nyomtatnak IKEA-katalógusból, mint Bibliából, de az innováció terén sem akar lemaradni a vállalat, így egy együttműködés keretén belül az Apple-lel egy új programot fejlesztenek.

Az alkalmazás lehetővé tenné, hogy a kiterjesztett valóság segítségével az emberek berendezhessék az otthonukat bútorokkal még a vásárlás előtt, így könnyebben el tudják képzelni az egyes darabokat a lakás különböző pontjain.

Könnyebb lenne a konyhák tervezése isForrás: IKEA

Az alkalmazást úgy kell elképzelni, mint a Pokemon Go-t,

a mobil vagy tablet képernyőjén 500-600 különböző bútort lehetne 3D-s méretben elhelyezni a térben, természetesen ez a szám idővel egyre nagyobb lenne.

Egy konyha bebútorozása nagy és drága feladat. Azt szeretnénk megkönnyíteni, hogy az emberek magabiztosabban, nyugodt lelkiismerettel hozzanak meg egy ilyen fontos döntést - mondta Anders Grafstorm, az IKEA konyha üzletág vezetője.

Az alkalmazás tesztüzeme jelenleg négy helyen zajlik.

Mini IKEA

Az IKEA áruházai híresek gigantikus méretükről, azonban a cégnél felismerték, hogy vonzóbbak lehetnek a kisebb üzletek is.

A svéd gyártó első kompaktabb áruházait még 2015-ben nyitotta meg a városok központjaihoz közelebb, és napjainkban már 44 helyen található mini-IKEA. Egyelőre csak hat országban működik ilyen bolt (Egyesült Királyság, Kanada, Norvégia, Olaszország, Japán, Kína), de mivel a modell sikeres, ezért egyre több országban vezethetik be az újítást.

IKEA áruház, illusztrációForrás: IKEA - Kocsis Judit

Ezek az üzletek átlagosan tized akkorák, mint a nagy IKEÁ-k, amelyek ráadásul az online rendelések forgalmát is megdobták. Ennek oka, hogy sokaknál a bolt távolsága is szempont, így a hozzájuk közelebb fekvő kis IKEÁ-kba könnyebb eljutni, és átvenni a neten rendelt árut.

Pop-up boltok

Egy másik érdekes kezdeményezést is indított a svéd bútorbolt Londonban. Olyan főzőstúdiókat nyitottak, ahol bárki főzhet magának. Itt természetesen IKEA-bútorokat és konyhai eszközöket használnak a betérők, akik azokat akár meg is vehetik.

Egy másik érdekes ötlet azt teszi lehetővé, hogy IKEA-ágyban reggelizzenek. Ugyanakkor a cég tagadta, hogy önálló éttermet szeretne nyitni.