Nicolas Hulot, Franciaország energiaügyi minisztere forradalmi bejelentést tett. Ennek értelmében
Franciaországban 2040-től nem lehetne benzines és dízeles autókkal közlekedni,
és az ország teljesen függetleníteni akarja magát a fosszilis, nem megújuló energiaforrásoktól.
A csütörtökön bejelentett klímatervben szerepel az is, hogy külön adóterhet vetnek ki a 20 évnél öregebb benzines és 2001-nél idősebb gázolajos autókra – írja a Bloomberg.
A szénmentes terv nem csak a járművek terén jelenik meg,
2022-re azt tervezik, hogy bezárják az összes szénerőművet.
A széntüzelésű erőművek jelenleg a francia áramtermelés öt százalékát adják. Az ország az atomenergia részarányát 75 százalékról 50 százalékra kívánja csökkenteni 2025-re.
Franciaország az elkövetkező időszakban 4 milliárd eurót fog energiahatékony fejlesztésekbe fektetni.
A cél merész, de Franciaország akar lenni az első teljesen zöld gazdaság
– mondta Hulot.
A miniszter szerint Franciaország 2050-re teljesen szénmentes országgá kíván válni.
Franciaországban jelenleg 3,5 százalék a hibrid autók piaci aránya, a teljesen elektromos üzemelésűeké pedig mindössze 1,2 százalék – írja a BBC.
A szegényebb háztartások állami támogatást kapnának,
hogy a szennyező járműveket elektromosra cseréljék.
A miniszter megemlítette azt is, hogy egyeztetett a francia autógyártókkal (Peugeot, Citroen, Renault), akikre emiatt óriási nyomás nehezedik, de például a Renault „Zoe" modellje így is az egyik legnépszerűbb Európában az elektromos autóhasználók körében.
A hír bejelentése után a PSA Group (Peugeot, Citroen) részvényei 2,4 százalékkal, míg a Renault részvényei 1,9 százalékkal emelkedtek, amivel a Bloomberg 500 Autos Index legjobban teljesítő részvényei lettek.
A PSA Group tervei szerint a gyártásuk 80 százalékát 2023-ra az elektromos autók teszik ki,
de jó ideig nem terveznek teljesen átállni elektromos autókra, mert nem csak a francia piacra gyártanak járműveket.
Szintén a héten jelentette be a Volvo, 2019-től minden új modellje teljes egészében vagy részben elektromos lesz. 2019-től kezdve csak a régebbi modellekből gyártanak majd benzines vagy dízeles verziót, és ezeket majd fokozatosan tervezik kivezetni a piacról.
Korábban Norvégia közölte: az a céljuk, hogy
2025-től kizárólag elektromos autók közlekedjenek az ország útjain,
később csatlakozott hozzájuk Hollandia is. Németország és India 2030-ra tett hasonló ígéretet.