Franciaország örökre leszámolna a szénnel

FRANCE OUTSIDE CAR ARC DE TRIOMPHE AVENUE TRAFFIC ILE DE FRANCE POLLUTION HERITAGE JEAN ISENMANN PARIS 75 CAR TRAFFIC ONLYFRANCE WESTERN EUROPE EUROPE CHAMPS ELYSEES TRIUMPHAL ARCH EU AVENUE DES CHAMPS ELYSEES SQUARE FORMAT
FRANCE, PARIS (75), CHAMPS ELYSEES AVENUE AND THE ARC DE TRIOMPHE
Vágólapra másolva!
Franciaország komoly lépésre szánta el magát, hiszen az a cél, hogy 2040-től csak elektromos autók közlekedjenek az országban. A franciák új klímaterve azonban ennél jóval többet tartalmaz: felszámolnák a szénerőműveket és csökkentenék az atomerőművek számát is.
Vágólapra másolva!

Nicolas Hulot, Franciaország energiaügyi minisztere forradalmi bejelentést tett. Ennek értelmében

Franciaországban 2040-től nem lehetne benzines és dízeles autókkal közlekedni,

és az ország teljesen függetleníteni akarja magát a fosszilis, nem megújuló energiaforrásoktól.

A csütörtökön bejelentett klímatervben szerepel az is, hogy külön adóterhet vetnek ki a 20 évnél öregebb benzines és 2001-nél idősebb gázolajos autókra – írja a Bloomberg.

Forgalom a francia fővárosban Forrás: ONLY FRANCE/JEAN ISENMANN/ ONLYFRANCE.FR/Jean Isenmann

A szénmentes terv nem csak a járművek terén jelenik meg,

2022-re azt tervezik, hogy bezárják az összes szénerőművet.

A széntüzelésű erőművek jelenleg a francia áramtermelés öt százalékát adják. Az ország az atomenergia részarányát 75 százalékról 50 százalékra kívánja csökkenteni 2025-re.

Franciaország az elkövetkező időszakban 4 milliárd eurót fog energiahatékony fejlesztésekbe fektetni.

– mondta Hulot.

A miniszter szerint Franciaország 2050-re teljesen szénmentes országgá kíván válni.

Nicolas Hulot francia energiaügyi miniszter Forrás: Getty Images/2015 Getty Images/Francois Durand

Franciaországban jelenleg 3,5 százalék a hibrid autók piaci aránya, a teljesen elektromos üzemelésűeké pedig mindössze 1,2 százalék – írja a BBC.

A szegényebb háztartások állami támogatást kapnának,

hogy a szennyező járműveket elektromosra cseréljék.

A miniszter megemlítette azt is, hogy egyeztetett a francia autógyártókkal (Peugeot, Citroen, Renault), akikre emiatt óriási nyomás nehezedik, de például a Renault „Zoe" modellje így is az egyik legnépszerűbb Európában az elektromos autóhasználók körében.

A hír bejelentése után a PSA Group (Peugeot, Citroen) részvényei 2,4 százalékkal, míg a Renault részvényei 1,9 százalékkal emelkedtek, amivel a Bloomberg 500 Autos Index legjobban teljesítő részvényei lettek.

A Renault Zoe modellje Forrás: AFP/Citizenside/Rémy Genoud

A PSA Group tervei szerint a gyártásuk 80 százalékát 2023-ra az elektromos autók teszik ki,

de jó ideig nem terveznek teljesen átállni elektromos autókra, mert nem csak a francia piacra gyártanak járműveket.

Szintén a héten jelentette be a Volvo, 2019-től minden új modellje teljes egészében vagy részben elektromos lesz. 2019-től kezdve csak a régebbi modellekből gyártanak majd benzines vagy dízeles verziót, és ezeket majd fokozatosan tervezik kivezetni a piacról.

Korábban Norvégia közölte: az a céljuk, hogy

2025-től kizárólag elektromos autók közlekedjenek az ország útjain,

később csatlakozott hozzájuk Hollandia is. Németország és India 2030-ra tett hasonló ígéretet.