A Magyar Nemzeti Bank közleményt adott ki, amiből kiderül, hogy június óta ez volt a harmadik ilyen típusú támadás hazánkban, a célpontok pedig a bankok jelenlegi vagy volt ügyfelei.
A bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas információit
e-mailben, SMS-ben vagy levélben, ezért ha valaki ilyen üzenetet kap az semiképp ne nyissa meg azt.
A támadók a levélben adategyeztetésre hivatkozva kérik el az ügyfelek elérhetőségét. Az e-mailben csatolt link pedig a bank hivatalos oldálához kísértetiesen hasonlító honlapra irányítja át az őket.
A csalók ezután elkérik a netbank azonosítójukat, jelszavukat és bankszámlaszámukat. Az adathalászok a gyanútlan ügyfeleket egy program letöltésére is utasítják, amivel eltérítik a biztonsági kódot tartalmazó SMS-t.
Az MNB közleménye szerint a támadás csak bizonyos operációs rendszerű telefonokat érint és ügyfélkár idáig nem keletkezett.
Az utóbbi időben megszaporodtak az ehhez hasonló csalások, ezért mindenki legyen körültekintő ha gyanús levelet kap, és ne kattintson rá a linkre vagy a mellékletre.