Az emberek többségének teljesen egyértelmű, hogy ha a közösségi médiára terelődik a szó, akkor a Facebook-ra kell gondolni. Nyugaton a legtöbb felhasználó ezen a portálon csinál magának profilt, itt beszél barátaival és itt olvassa a híreket. Van viszont néhány ország, ahol nem a Facebook áll a hierarchia tetején.

Az oroszoknál például a VKontakte nevű közösségi média a legnépszerűbb. Ugyanez az oldal az ukránoknál, kazahoknál, vagyis a legtöbb volt szovjet utódállamban vezeti a listát.

A cég 2017 első negyedévében 48 millió dolláros bevételről tett jelentést. Naponta több mint félmillió dollár bevételt hoz a tulajdonosoknak. Ukrajnában a nyár elején napi rekordot döntöttek, merttöbb mint 18 millió felhasználó látogatta meg az oldalt 24 óra alatt. Az ukrán kormány megpróbálta betiltani az oldalt az oroszellenes szankciók részeként, de a szemfüles felhasználók így is megtalálták a módját, hogy látogatni tudják a VKontaktét.

A VKontakte az orosz FacebookForrás: AFP/Sputnik/Natalia Seliverstova

A közösségi médiaportál bevétele folyamatosan nő, 2015-ben 44 százalékkal majd 2016-ban 43 százalékkal.

A felhasználók kedvelik, mivel sokkal szabadabb mint a Facebook, kevesebb a cenzúra, akár illegálisan beszerzett filmekkel is lehet rajta üzletelni.

A VKontakténak 97 millió aktív felhasználója van, a látogatók többsége Közép-Ázsiából és Európából csatlakozik az oldalra.

A honlap idén elindította saját zenei szolgáltatását, ami mindössze 2,6 dollárba kerül havonta és legálisan hallgathatnak rajta zenéket. Az oldal célja továbbá segíteni a kezdő zenészeket abban, hogy új rajongókat érjenek el.

Kínában keményen tiltják a Facebook-ot

A pekingi kormánycenzúra miatt gyakorlatilag használhatatlan a Facebook, ezért több oldal is megpróbálta kihasználni ezt és átvenni a helyét. Jelenleg a legsikeresebb a Qzone amelynek most 800 millió aktív felhasználója van havonta és nagyjából 200 millió felhasználó látogatja és használja napi szinten.

A legtöbben, egészen pontosan 430 millióan, a mobiljukon használják az alkalmazást.

Ezt a közösségi platformot sokféleképpen lehet használni. Akár vásárolhatnak a segítségével, beszélgethetnek másokkal, játszhatnak és miután a Universal Music-kal megállapodtak, már zenét is halgathatnak rajta.

Az Amerikai Professzionális Kosárlabda Bajnokság (NBA) már 2015 óta partneri megállapodásban áll a Qzone-nal. Így a meccsek nagy része megnézhető az oldalon és a mobil alkalmazáson.

A Tencent Qzone-nak 2016-ban 6 milliárd dolláros bevétele volt, és az összeg valószínűleg csak növekedni fog.