A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Mosóczi László hétfőn Hajdúszoboszlón elmondta, hogy a magyar kormány a tervezet szerint 2020-ig, 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését.

A tervek szerint összesen 900 kilométer hosszú pályát korszerűsítenek, és néhány éven belül bemutatkoznak az új kocsik a vonalakon. A helyettes államtitkár elmondta, hogy a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítása kiemelt fontosságú.

A korábbi fejújítások után most a Püspökladány és Ebes között folytatódik a fejlesztés és korszerűsítés. Itt a vasúti pályát több mint 30 kilométeren teszik alkalmassá az óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok fogadására.

IllusztrációForrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A 75 milliárd forintos beruházás során a 31 kilométeres pályaszakasz mellett megújul a kabai, a hajdúszoboszlói és az ebesi vasútállomás. Ezeken az állomásokon peronaluljárókat és lifteket építenek ki.

A beruházás tovább folytatódik, és a Debrecen és Ebes közötti 7,5 kilométeres pályaszakasz felújításának közbeszerzési eredményét a napokban hirdetik ki.

A térségbeli fejlesztések között kiemelendő a Debrecen-Nyíregyháza majd Záhony közötti pálya korszerűsítése és az M35-ös autópálya megépítése Berettyóújfaluig.

Mindehhez kapcsolódóan fejlesztik a debreceni repteret, és megépül a villamos, autóbuszos és vasúti közlekedés új központja, a Debreceni Közlekedési Központ.

Tiba István, a térség miniszteri fejlesztési biztosa elmondta, hogy a kormány kiemelt turisztikai övezetté nyilvánította a Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó térséget, és a 35 milliárd forintnyi fejlesztés támogatni fogja a turizmus fellendülését is.

Somodi László, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasútfejlesztési igazgatója hozzátette, szerinte a vasútkorszerűsítés lehetővé teszi a munkába járás biztonságát, az áruszállítás bővítését, valamint a turizmus fejlesztését.