Pénzügyi tudatosságra nevelné a lakosságot a kormány

bankjegy, fizetőeszköz
Budapest, 2016. szeptember 10. Tízezer és húszezer forintos bankjegyek egy pénztárcában. Magyarország ma is hivatalos fizetőeszközét, a forintot, 70 évvel ezelőtt, 1946. augusztus elsején vezették be. A pengőt felváltó új pénz nevét I. Károly történelmi aranyforintjáról kapta.MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NM) hétéves, átfogó nemzeti stratégiát készített a lakosság pénzügyi kultúrájának erősítésére - mondta Hornung Ágnes, az NGM pénzügyekért felelős államtitkára az MTI-nek. A stratégia elkészítésébe a tárca bevonta a témával foglalkozó civil és állami szervezeteket is. 
Vágólapra másolva!

A társadalmi egyeztetésen az NGM szeptember közepéig várja a további észrevételeket, a tervezetről várhatóan ősszel dönt a kormány. A lakosság pénzügyi tudatosságáról készült korábbi nemzetközi és magyarországi felmérések, valamint a gazdasági válság tapasztalatai is azt mutatják, hogy az embereknek problémát jelent a pénzügyi ismeretek-, illetve azok gyakorlati alkalmazásának hiánya.

Ezért a 2017-től 2023-ig tartó időszakot felölelő stratégia támaszkodik az eddig elért eredményekre, programokra.

Illusztráció Forrás: MTI/Faludi Imre

Alapvető célkitűzés például a köznevelés rendszerén belüli valós pénzügyi oktatás kereteinek megteremtése és általánossá tétele, illetve a pénzügyi alapszolgáltatásokhoz való hozzáférés növelése és a készpénzkímélő fizetési eszközök használatának ösztönzése - közölte Hornung.

A program támogatja a körültekintő hitelfelvétel ismereteinek átadását ugyanúgy, mint a tudatos pénzügyi magatartás alapjainak és a háztartások pénzügyi stressztűrő képességének erősítését. A teljes lakosságot szeretnék elérni, különös tekintettel a diákokra, pályakezdő fiatalokra és az olyan sérülékeny csoportokra, mint a fejletlenebb térségekben élők, illetve a túlzott eladósodottság következtében fizetési nehézséggel küzdő emberek.

A stratégia letölthető az NGM honlapjáról, az észrevételeket pedig szeptember 12-ig várják.