A cégek brutális mértékben kezdtek beruházni

General Electric Veresegyház műhely üzem epülőgépmotor-alkatrész GE Aviation veresegyházi üzem
Veresegyház, 2010. augusztus 6. Egy szerelő repülőgépmotor-alkatrészen dolgozik a GE Aviation veresegyházi üzemében, ahol az Airbusokban és a Boeing repülőgépekben alkalmazott GE és Rolls-Royce hajtóművek alkatészeit javítják. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele, 57 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70 százaléka készül beruházni – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.
Vágólapra másolva!

A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 második negyedévében 27 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25 százalékkal nőtt a beruházási teljesítmény. A hazai vállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint a folytatás is ígéretesnek tűnik, mivel látványosan megugrott a cégek beruházási hajlandósága az év elejéhez képest.

A gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére.

Illusztráció Forrás: MTI/Kovács Tamás

A megnövekedett beruházási szándék minden szektorban tetten érhető, de az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban - előbbinél 50 százalékról 72-re, utóbbinál 31 százalékról 54-re. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43-ról 52 százalékra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47 százalékról 48-ra).

A beruházási kedv javulása mindenképpen figyelemre méltó, azonban azt is látni kell, hogy az elmúlt években nagyon ingadozott a cégek beruházási szándéka. Nagy kérdés tehát, hogy tartható lesz-e a mostani, kedvező irány – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.