Ki kell szolgálni a digitális igényeket

chat telefon mobil sms írás net web
chat telefon mobil sms írás net web
Vágólapra másolva!
A 18-49 éves magyar internetezők 72 százaléka bankolt már online felületeken különböző rendszerességgel, és a 2011-es adatokhoz képest rohamosan, majdnem harmadával csökkent azoknak az aránya, akik még soha nem vettek igénybe ilyen szolgáltatást az interneten egy 2016-ban készült kutatás alapján.
Vágólapra másolva!

Az eredményekből az is kiderül, hogy a netbank tavaly már a 14. leggyakrabban igénybe vett internetes szolgáltatás volt, amelyet csak a legnépszerűbb kommunikációs és játékos alkalmazások előztek meg. Az internetes felületek mellett a mobil megoldásokat is egyre többen használják: az okostelefon-tulajdonosok 47 százaléka rendelkezik banki műveleteket lehetővé tevő alkalmazással, így ez a típus a hatodik leggyakrabban használtak közé került a készülékeken.

Nemcsak a bankolási, hanem a vásárlási szokások is jelentős számban áttevődnek az online felületekre: 2017-ben már 2,8 millió magyar vásárolt online, 40 százalékuk tíznél is többször, tavaly 310 milliárd forint kereskedelmi forgalom zajlott online.

Szakértők szerint a felhasználói élményt fokozó, ügyfélbarát felületek, és mesterséges intelligenciára épülő megoldások további fejlődésének köszönhetően a következő években gazdasági döntéseinknek és aktivitásunknak egyre nagyobb részére lesznek hatással a különböző digitális pénzügyi szolgálatások. A változást az ügyfelek is sürgetik, hiszen a Z generáció (az 1995 után születettek) számára már teljesen természetes, hogy pénzügyeit is éppolyan gyorsan és átláthatóan végezze, mint ahogyan a közösségi médiában posztol vagy chatel a barátaival.

Telefonon is bankolunk dreamstime

A változó elvárások minőségi kiszolgálása, az ügyfélélmény növelése érdekében a vállalatoknak olyan új üzleti intelligencia megoldásokra is szükségük van, amelyeket külsős startupoktól, fejlesztőktől, digitális pénzügyi megoldásokat szállító vállalatoktól kaphatnak meg.

Ezt felismerve hirdette meg a Fundamenta a Digiverzum nevű innovációs versenyt, amelyre az ügyfélélményt növelő digitális megközelítésekkel, megoldásokkal, alkalmazásokkal lehet nevezni október 20-ig.

Az érdeklődőket workshopokon készítik fel a lakáscélú megtakarításokkal kapcsolatos tudnivalókról: egyrészt bemutatják, hogy hol tart a legnagyobb hazai lakás-takarékpénztár a digitális átalakulásban, másrészt ismertetik azokat az innovatív digitális pénzügyi megoldásokat, amelyek a jövőben hozzájárulhatnak az ügyfelek lakáscélú álmainak könnyebb megvalósításához.