Új konyhai startup hódítja meg a világot

Deliveroo
Bikers working for Food delivery service Deliveroo enter a restaurant to pick up meals they will deliver, on March 31, 2016 in Paris. Food delivery service Deliveroo, created in 2013 in the UK and operating in France for a year, said on March 31 it had already served a " million meals " in France, presenting itself as the "leader" of this thriving market . / AFP PHOTO / ERIC FEFERBERG
Vágólapra másolva!
Az élelmiszer-szállítással foglalkozó Deliveroo mára már 2 milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. A cég új élelmiszer-szállítási stratégiát tervez a világ több városába – két hónapon belül Sydney-ben és Dubaiban kezdi meg működését. A globális techcég nagy nyertesei valószínűleg a helyi kis éttermek lesznek.
Vágólapra másolva!

A Deliveroo jelentős pénzösszeget különített el egy olyan szolgáltatásra, amelllyel a versenytársai – például a Delivery Hero vagy a Just Eat – nem rendelkezik. A Deliveroo Editions saját konyhai létesítményt épít ki, majd meghívja a helyi éttermeket, hogy onnan működtessenek egy állomást, és az ételt innen szállítják ki.

Deliveroo futárok Forrás: AFP/Eric Feferberg

A konyhai létesítmény pedig minden szükséges eszközzel rendelkezik: szűrők, hűtőszekrények és tűzhelyek.

A központi konyha elképzelése valóban segíthet a helyi éttermek tevékenységében és bővítésében, mivel alacsony kockázattal kínál új bevételszerzési lehetőséget

– ezért is csatlakozott a kezdeményezéshez Dennis Tsakiris a Blu Kouzina görög étterem tulajdonosa Szingapúrban.

Illusztráció Forrás: AFP/Cultura Creative/Philippe Roy

Tsakiris étterme a Deliveroo elsődleges élelmiszer-futárszolgálatánál is jelen volt, áprilisban azonban csatlakozott az Editionshöz. A Deliveroo új rendszere, ahol a konyhán direkt az elviteles rendszerre dolgoznak, jelentős költséget takarít meg az éttermeknek, mivel új egységek létrehozása nélkül képesek bővíteni rendszerüket – foglalta össze Dennis Tsakiris.

Ráadásul az éttermek részesülnek a cég közösségi média, informatikai, valamint marketing specializációjából, ami minden étterem számára igen nagy költséget jelentene.

A londoni székhelyű Deliveroo átadja a fogyasztói adatok eredményeit az "Editions" éttermi tulajdonosoknak, akik ezzel tudatosabban készülhetnek új ajánlatokkal, mondta Ashwin Purushottam, a szingapúri különleges projektek vezetője.

Deliveroo futár Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A Deliveroo Editions partnerségnek köszönhetően, Tsakiris és lánya egy második termékcsaládot indított el, ami a gabonatálakra összpontosít. Mind az eredeti, mind az új ajánlatra pedig igen erős kereslet mutatkozik, mondta Tsakiris.

Ugyanakkor az új konyhai kiszállítói modellnek máris akadnak versenytársai, Szingapúrban például a Goldman Sachs által támogatott cég, a Food Panda várhatóan hasonló modellt indít.

Purushottam azonban nem aggódik, mivel a Deliveroo új rendszere valódi adatokra épül, míg a versenytársai elméletekre támaszkodnak. Hongkongban pedig a múlt hónapban már meg is kezdte működését a konyhai központ.

A Deliveroo jelenleg mintegy 140 városban működik világszerte. A vállalat bevétele 2016-ban körülbelül 128,56 millió fontra (45,2 milliárd forint) nőtt, de a magas költségek miatt a cég körülbelül 141,04 millió font (49,8 milliárd forint) működési veszteséget termelt a Reuters jelentése szerint.