Vegyen bérletet repülőre is!

üzletemberek repülőn
Businesspeople on aeroplane with smartphone
Vágólapra másolva!
A Netflix, Spotify és az Amazon Prime sikere után nem kellett sok idő ahhoz, hogy a szórakoztatóiparon kívül is megjelenjenek az olyan szolgáltatások, amelyek korlátlan felhasználási lehetőséget kínálnak az előfizetőknek. A Surf Air havidíj ellenében azt ígéri, hogy az ügyfelek korlátlan mennyiségben repülhetnek járataikkal.
Vágólapra másolva!

A 2013-ban alakult Surf Air ügyesen lekövette a népszerű szolgáltatások mintáját. Jelenleg több előfizetési csomagot is kínál az ügyfeleknek és állításuk szerint ez az első olyan cég, amely egy bizonyos összegért cserébe korlátlan repülést garantál. A légitársaságot Kaliforniában alapították 2013-ban és jelenleg 12 amerikai városban működik, és idén már az európai piacon is elérhető a nem túl eredeti, de az iparágban egyedülálló szolgáltatás.

Az európai piacon a cég jelenleg Ibiza, London, Zürich és Cannes között indít járatokat, de év végén Milánó, München és Luxemburg is csatlakozik a kínálathoz.

Rendszeresen kell repülni ahhoz, hogy megérje Forrás: AFP/Image Source/InStock

A sok utazásnak viszont meg kell fizetni az árát. A Surf Air amerikai járataira a limitált előfizetés havi 1950 dollárba kerül, míg a korlátlan 2950 dollárba, de ebben már benne van a szálloda is. A legdrágább az európai szolgáltatás, ezért 4100 dollárt kér a cég, viszont korlátlan repülést kínál az összes meghirdetett városba.

Aki ilyen bérlet mellett dönt, annak rengeteget kell utaznia, hogy megérje a befektetés, de a rendszer nyilvánvalóan nem a last minute nyaralások támogatására jött létre, hanem az üzleti utazások olcsóbbá, egyszerűbbé tételére. A legnagyobb előnyük a meggyorsított beszállás. Mivel magántársaságról van szó, ezért az utasoknak nem kell átesniük a szigorú és lassú reptéri ellenőrzéseken és a check in folyamaton, mivel a Surf Air gépei magánterminálokról indulnak.

Az Surf Air légitársaság egyik gépe Forrás: flickr.com

A cég azt ígéri, hogy az ügyfelek így repülésenként akár két órát is spórolhatnak.

Angela Vargo, a Surf Air kommunikációs igazgatója elmondta a The Economistnak, hogy a jelenlegi 5000 előfizető többsége üzletember akik legalább kétszer vagy háromszor utaznak egy hónapban és főleg az időmegtakarítás miatt választják ezt az utazási formát. Hozzátette, hogy megjelentek a vállalati előfizetők is, de a cég életének ezen időszakában még az egyéni előfizetők vannak túlsúlyban.

Az üzleti modell más cégeknek is megtetszett és egyre több légitársaság válthat át erre az új módszerre.

Az üzletemberek számára lehet kedvező az előfizetés Forrás: AFP/Cultura Creative/Antonio Saba

A francia La Compagnie például éves bérletet kínál Newark (New Jersey) és Párizs között 40 000 dollárért, vagy az ügyfél hetente is kifizetheti a 769 dollárt. Az egyik népszerű utazási blog rámutatott, hogy mindez akkor remek üzlet, ha valaki hetente repül. Azoknak is megéri, akik kéthetente utaznak, viszont akik csak három hetente tennék meg a távot, már közel kerülnének ahhoz, ahol már jobban megéri sima repülőjegyet venni.

A múltban kiderült, hogy a hasonló modellek a nagy légitársaságoknál nem működnek úgy, mint a kicsiknél.

Az American Airlines az 1980-as években élethosszan tartó, korlátlan repülési kártyát kínált az első osztályra azoknak, akik kifizettek 250 000 dollárt. Ez az összeg 2004-ben már 3 millió dollárra ugrott, mert a bérletet váltó utasok egyszerűen túl sokat repültek ahhoz, hogy megérje a légitársaságnak.

Gyorsabb és egyszerűbb lesz a repülés Forrás: AFP/2010 Getty Images/John Moore

A JetBlue számára sem volt éppen sikeres a vállalkozás. Az olcsóságáról híres légitársaság havi 599 dollárért ajánlott korlátlan utazást az összes útvonalára. Az utasok népszerű lett az előfizetés, volt aki egyszerre 15 darab jegyet foglalt le amerikai körútjához. A JetBlue viszont rájött, hogy számára előnytelen az ajánlat, és ha nem törlik el idővel, akkor csődbe mennek.

Az Air Surf szerint viszont ez nem jelenti azt, hogy a modell ne működne.

Nemrég felvásárolták a hasonló elven üzemelő Rise légitársaságot és ezzel újabb 1000 fizetős taggal bővült a cég, valamint még hat texasi repteret is kaptak. Céljuk: még több új várost meghódítani és tovább terjeszkedni.