Meg kell egyezni a tartozásokról

Budapest, 2015. május 29.
Résztvevők érkeznek a Nem adom a házam mozgalom ülődemonstrációjára a belvárosi József Attila utcában 2015. május 29-én. A devizahitelek eltörléséért és a pénzintézetek felelősségre vonásáért tüntető aktivisták korábban az Igazsá
Budapest, 2015. május 29. Résztvevők érkeznek a Nem adom a házam mozgalom ülődemonstrációjára a belvárosi József Attila utcában 2015. május 29-én. A devizahitelek eltörléséért és a pénzintézetek felelősségre vonásáért tüntető aktivisták korábban az Igazságügyi Minisztérium előtt tüntettek, mivel a tárca nem teljesítette követeléseiket, a József Attila utca Széchenyi tér és Nádor utca közötti szakaszán tömörültek, amelyet az autósok elől is teljesen elzártak a tüntetés idejére. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A Magyarországon működő követeléskezelő cégek több mint 330 milliárd forint tőkét vesznek át éves szinten kezelésre. Meghatározó szerepe van az egyezségeknek, melyek átütemezéssel, részletfizetéssel segítenek megoldani az adósok problémáját – mondta Felfalusi Péter, a Magyar Követeléskezelők és Információt Szolgáltatók Szövetségének (MAKISZ) elnöke.
Vágólapra másolva!

A kezelt ügyértékek évről évre emelkednek, ezzel párhuzamosan az indított jogi eljárások (fizetési meghagyások és végrehajtások) száma is. A folyamatban levő (MAKISZ tagok által indított vagy átvett) végrehajtások száma közel 700 ezer. Schadl György a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnöke elmondta, hogy a végrehajtói szakma egyre inkább törekszik az együttműködésre mind az adóssal mind a végrehajtást kezdeményezővel.

A jelenleg egyeztetés alatt álló MNB-ajánlás tervezete erősíti a fogyasztóvédelmi oldalt. Freisleben Vilmos, az MNB Fogyasztóvédelmi Igazgatóságának igazgatója szerint kiemelten fontos az adóssal való közvetlen kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás.

Illusztráció - megegyezésre kell törekedni Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Felfalusi szerint a jogalkotóknak kiemelt figyelmet kell a jövőben fordítania arra, hogy a jogszabályok a követeléskezelési folyamatokat inkább a közvetlen kapcsolatfelvétel, mintsem a jogi eljárások irányába terelje.

Az adatok alapján jól látható, hogy azokban az esetekben, amikor sikerül felvenni a kapcsolatot az adóssal, az ügyek mintegy 60 százalékában sikerül megállapodást kötni.

Tekintettel a jogi eljárások komoly költség- és időigényére, mindenképp törekedni kell arra, hogy minél több adóssal sikerüljön a közvetlen kapcsolatfelvétel.