Véget ért a buhera-marketing kora

napkitörés
This NASA image obtained November 6, 2014 shows an active region on the sun as it emitted a mid-level solar flare, peaking at 4:47 a.m. EST on November 5, 2014. This is the second mid-level flare from the same active region, labeled AR 12205, which rotated over the left limb of the sun on November 3, 2014. The image was captured by NASA's Solar Dynamics Observatory (SDO) in extreme ultraviolet light that was colorized in red and gold. Solar flares are powerful bursts of radiation. Harmful radiation from a flare cannot pass through Earth's atmosphere to physically affect humans on the ground, however -- when intense enough -- they can disturb the atmosphere in the layer where GPS and communications signals travel. This flare is classified as an M7.9-class flare. M-class flares are a tenth the size of the most intense flares, the X-class flares. The number provides more information about its strength. An M2 is twice as intense as an M1, an M3 is three times as intense, etc. AFP PHOTO/NASA/SDO/HANDOUT = RESTRICTED TO EDITORIAL USE / MANDATORY CREDIT: "AFP PHOTO HANDOUT-NASA/SDO"/ NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS/ – NO A LA CARTE SALES / DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS / = / AFP PHOTO / NASA / Handout
Vágólapra másolva!
A marketingben kezdetek óta megfigyelhető egyfajta ciklikusság. Ahogyan az egyik stratégia elterjed és divatossá, egyúttal megszokottá válik, úgy javul a többi hatékonysága. Minden a direkt marketinggel kezdődött, amikor az utazó kereskedők termékbemutatók keretében értékesítették a termékeiket.
Vágólapra másolva!

A direkt marketing stratégiát a tömegmédia megjelenésével a márkaépítés váltotta fel. A következő fordulatot az online eszközök jelentették. Ezzel ismét a direkt marketing lett az uralkodó nézet, ám ma újra eljött a márkák kora. Aki érzelmeket, életérzést kommunikálva megszólítja a vevő lelkét, az győz – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Az internet hatására a marketing gyökeresen átalakult, az online marketing eszközei kezdetben olcsó és egyszerű, bárki számára elérhetők voltak. Mára ez megváltozott: a marketing eszközök menedzselése bonyolulttá és drágává vált.

Eközben az offilne tömegkommunikációs eszközök - mint a TV, rádió, újság, óriásplakát - a kkv-k számára is megfizethető közelségbe kerültek, csökkent a reklámzaj, javult a hatékonyság. Ráadásul az offline marketing eszközök számos fronton jobban teljesítenek mint az online. Vagyis el kell kezdeni offline eszközöket használni. Ehhez azonban el kell felejteni az online reflexeket, beidegződéseket, ugyanis offline lesznek olyan dolgok amiket nem lehet - vagy nagyon bonyolult - mérni. Azonban ez nem jelenti, hogy nem is működik.

A gyors reagálás intenzív hatást eredményez. Forrás: AFP/Handout

Érdemes több, online és offline marketing eszköz integrált, összehangolt használatában gondolkodni. A marketing költés legalább tíz százalékát célszerű offline eszközökre fordítani – tanácsolja Wolf.

Az online megjelenésével a kis- és közepes vállalkozások maguknak kezdték csinálni a marketinget, ez azonban egyre bonyolultabb és egyre nehezebb. Csak a Facebook hirdetési szabályzata több mint tíz oldal, tele kereszthivatkozásokkal. Ezért aztán egyre több cég szervezi ki a marketinget külső szakértőknek, kivitelezőknek, vagyis mindez azt jelzi: a csináld magad marketingnek vége.

Újra eljött a marketingesek és kivitelezők ideje. A vállalkozók nem a cég marketingjéért, hanem egy márkáért felelősek. A különféle eszközök kezelését jobb szakértőkre bízni. A nagyobb cégeknek pedig érdemes saját marketingest felvenni és kinevelni.