Michelin-csillagos szakács lehet a KFC új riválisa

Chan Hon Meng
Singaporean chef Chan Hon Meng (front L) poses infront of his Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice and Noodle stall in Singapore on July 22, 2016. Culinary bible Michelin on July 21 awarded one star each to two street food hawkers in Singapore, the first in the guide's history. Launching the inaugural restaurant and hotel guide to the Southeast Asian city-state, Michelin inspectors gave one star each to Hill Street Tai Hwa Pork Noodle and Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodle. / AFP PHOTO / ROSLAN RAHMAN
Vágólapra másolva!
Hatalmas a kereslet Csan Hon-meng séf szójaszószos pirított csirkéje után, ráadásul egy tányér 2 szingapúri dollárba, azaz háromszáz forintba kerül. A séf hamarosan hét további üzletet nyit Thaiföldön és Tajvanon, de vállalkozását más országokra is szeretné kiterjeszteni.
Vágólapra másolva!

A szingapúri Chinatown szívében, egy apró, 5 négyzetméternyi bódéban kezdte el árulni Csan Hon-meng a szójaszószos csirkéjét, de mióta tavaly megkapta a világ egyik legelismertebb élelmiszer-útmutatójától a Michelin-csillagot, a vállalkozás szárnyal. Csan az elmúlt nyolc évben 2 szingapúri dollárért árulta a menüjét.

Üzleti partnerével közösen hét új üzletet nyitott meg eddig Thaiföldön és Tajvanon, de év végéig egy Melbourne-i étterembe is belevágnak.

Csan Hon-meng szingapúri étterme előtt Forrás: AFP/Roslan Rahman

Chan szeretné, ha étterme lenne Ázsia válasza a KFC gyorsétteremlánc terjeszkedésére.

– mondta a CNBC-nek, hozzátéve, hogy azt szeretné, hogy az embereknek legyen lehetőségük autentikus ázsiai Michelin-csillagos ételeket kóstolni.

Csan gyors növekedést ért el a Hersing Culinary szingapúri székhelyű vállalat segítségével, ami a hongkongi Michelin-csillagos Tims Wan étterem partnere is.

A hongkongi étterem terjeszkedése mutatja egyébként a Michelin minősítés marketingerejét – hatalmas sikereket ért el, és világszerte több mint 40 üzlettel bővült, az első New York-i étterem például tavaly decemberben nyílt meg.

Csan Hon-meng Forrás: AFP/Roslan Rahman

Csan elmesélte, hogy rengeteg cég és étterem kereste őt fel, miután megkapta a csillagot tavaly, sőt volt olyan, amely több millió dollárt kínált a receptjéért. Számos szingapúri székhelyű szakács adta már el a receptjét, miután népszerűek lettek.

De Csan úgy döntött, inkább a Hersing Culinaryval dolgozik tovább, és kiterjeszti üzletét, de továbbra is alacsonyan tartja az árakat.

A nagy népszerűség azt eredményezte, hogy tömegek rohamozták meg a bódéját, ezért kénytelen volt változtatni az üzleti stratégiáján.

– nyilatkozta Csan, majd hozzátette, hogy volt olyan, mikor négy vagy öt órát álltak sorba nála az emberek.

A séf ételkészítés közben Forrás: AFP/Roslan Rahman

A Hersing 1 millió szingapúri dollárt (195 millió forint) fektetett abba, hogy már egy klimatizált helyiségben szolgálják ki a vendégeket a korábbi 5 négyzetméteres bódé helyett. Az új étterem árai is megváltoztak némileg, a szójaszószos csirke rizzsel 3,8 szingapúri dollárra (740 forint) emelkedett.

A CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy 50 százalékos részesedéssel rendelkezik az első étterem bevételéből, valamint 10 százalékos részesedéssel minden későbbi étteremből.

Csan azt mondta, élvezi az új üzleti tapasztalatokat, amelyeket az irányítás és betanítások során szerzett. Bár érez némi nyomást, amióta kibővült az üzlete, de sikerült megőriznie az ételek minőségét, és sikeresen megvédte Michelin-csillagát.