Azt is adminisztrálni kell, ha valaki nem kér cafetériát

cafeteria, kafetéria, fizetésen kívüli juttatás, SZÉP-kártya, Széchenyi Pihenő Kártya, K&H
Vágólapra másolva!
Azzal már nagyjából tisztában vannak a munkaadók, hogy mi a teendő akkor, ha cafetériát nyújt a munkavállalóinak. Erre megvan a dokumentációs kötelezettség, az erre alkalmas programok. De mi a helyzet akkor, ha egy munkavállaló nem kér semmilyen juttatást, miközben a többi igen?
Vágólapra másolva!

Elképzelhető, hogy lesz olyan alkalmazott, aki nem kér semmilyen cafetériát - ehhez joga van a munkavállalónak, hiszen a cafetéria egy béren felüli juttatás, akármiért is kérheti a munkaválló, hogy ez neki nem kell. Elképzelhető, hogy más, a cafetérián kívüli juttatást kér, legyen szó akár rugalmas munkaidőről, távmunkáról vagy akármiről, amiben a felek megállapodnak.

Ez esetben azonban a munkaadónak van adminisztratív kötelezettsége.

Köszönöm, nem kell. Fotó: Hajdú D. András [origo]

A HR portál szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy ez esetben is nyilatkoztatni kell a munkavállalót. Vagyis mindenképpen írásba kell foglalni, hogy a munkavállaló saját kérésére nem kérte a juttatásokat. Ennek az az oka, hogy a béren kívüli jutattatás - hívják akárhogyan is a törvényben - akkor tekinthető annak, ha a leosztása egyenlő és diszkrimináció nélküli.

Vagyis ha a munkaadó "csak úgy" nem ad egy alkalmazottnak cafetériát, miközben a többinek igen, súlyosan megsérti az egyenlő elbírálás elvét. Akkor is, ha a munkavállaló maga kérte, hogy ne kapjon cafetériát. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy a munkavállaló nyilatkozik arról: ő nem kérte a juttatást.