Egy kínai cég letaszította a trónról a Facebookot

Tencent, JD.com in merchandising tie-up  China Chinese e-commerce JD.com internet Tencent game partnership merchandising
--FILE--View of the opening ceremony of the Fuzhou Tencent Open Platform in Fuzhou city, southwest China's Fujian province, 20 September 2017. E-commerce firm JD.com Inc. has formed a wide-ranging partnership to develop products based on intellectual property (IP) owned by internet giant Tencent, as the latter tries to wring more money out of its growing stable of popular games and other products.
Vágólapra másolva!
A Tencent teljesítménye már nem csak ázsiai szinten, de globálisan is figyelemre méltó. Néhány napja ők lettek az első ázsiai cég, amelynek becsült értéke elérte az 500 milliárd dollárt, ma pedig a Facebookot is sikerült megelőzniük.
Vágólapra másolva!

A Tencent részvényeinek árfolyama az idei év eleje óta megduplázódott,

a vállalat piaci tőkeértéke pedig átlépte az 519 milliárd dollárt, ezzel maguk mögé utasították az addig ötödik helyen álló Facebookot.

A következő kiszemelt a negyedik helyen álló Amazon lehet, amely 542,7 milliárd dolláros értékével már nem sokkal előzi meg a kínai óriást.

illusztráció Forrás: AFP/Richard A. Brooks

A Tencent 2004-ben robbant be a hongkongi tőzsdére, és azóta is sikertörténetnek számít az üzleti világban.

Az első év óta 11 000 százalékkal nőtt a cég részvényeinek értéke, csak az idei évben 126 százalékkal.

Kínán kívűl azonban még mindig nem számít igazán nagy névnek a Tencent, hiszen a vállalat továbbra is az ázsiai piacra fekteti a legnagyobb hangsúlyt. A népszerű WeChat alkalmazás mellett, több sikeres videojáték, valamint közösségi média portál mögött is ők állnak.

A WeChat sikerét jelzi az is, hogy közel 1 milliárd felhasználóval rendelkezik az üzenetküldős alkalmazás.

A WeChat alkalmazás Forrás: Imaginechina/Da qing - Imaginechina/Da Qing

Az online és mobiljátékok terén is kifejezetten erősnek számít a Tencent. Az előző évben 4 milliárd dolláros bevételt szereztek erről a területről.

Ez részben annak köszönhető, hogy többségi tulajdonosok lettek a Supercell nevű finn cégben,

amely a hihetetlen népszerűségnek örvendő Clash Of Clans játék gyártója.

A globális piac is egyre fontosabb a Tencentnek, de a jelenlétüket nem terjeszkedéssel, hanem inkább befektetésekkel próbálják meg növelni. Az utóbbi időben a cég bevásárolta magát a Snapbe és a Teslába is, az ázsiai piacon pedig az indiai fuvarmegosztó szolgáltatásba, az Olába.

Clash of Clans Forrás: AFP/Lehtikuva/Vesa Moilanen

A Tencent a harmadik negyedévben piaci várakozások felett 69 százalékkal növelte nyereségét.

A szakértők többsége pozitívan látja a Tencent eddigi teljesítményét. A Barclays például javított a vállalat 2018-2019-es pénzügyi előrejelzésén.

Kijelenthetjük, hogy az elmúlt hónap nagyon jól alakult a kínai cégek számára. Az Alibaba újra bevételi csúcsot döntött, de a Tencent sem panaszkodhat.