Vásárlási láztól égett az idei hálaadás

fekete péntek black friday
OREM, UT - NOVEMBER 24: Shoppers put a television into a basket that was part of "Black Friday" deals at a Target on November 24, 2016 in Orem, Utah. Retailers kicked off the unofficial start of the holiday season with sales that in many instances began on the Thanksgiving holiday. George Frey/Getty Images/AFP Idén is a nagy lapos tévék voltak a legnépszerűbbek. Felkészültebbek segítséget vittek magukkal, hogy könyebben tudják mozgatni a megvásárolt árút
Vágólapra másolva!
Az amerikai vásárlók több mint 1,52 milliárd dollárt költöttek el online a csütörtöki hálaadás estéjéig. Az elmúlt két évben tapasztalt gyenge ünnepi szezonokat követően a vásárlók idén megrohamozták boltokat az Egyesült Államokban.
Vágólapra másolva!

Ahogy beindult az ünnepi időszak, az amerikai fogyasztók 16,8 százalékkal költöttek többet a tavalyinál amerikai keleti parti idő szerint délután öt óráig – idézi a CNBC az Adobe Analytics elemzését, amely a 100 vezető amerikai online kiskereskedelmi értékesítő forgalmának 80 százalékát fedi le.

Az elmúlt két év tapasztalata egyébként az volt, hogy az online kereskedelem térhódításával egyre csökkentek a sorok a fizikai üzletek előtt hálaadás estéjén, illetve az azt követő Fekete Pénteken egyaránt. Mindazonáltal az erős amerikai munkaerőpiac, az emelkedő ingatlanárak, valamint az újabb és újabb rekordokat döntő részvénypiaci árfolyamok erősen megtámogatták a vásárlási kedvet ebben az évben.

Online térhódítás

Nem meglepő tehát, hogy országos szinten számos üzlet előtt hatalmas sorokat tapasztaltak az Egyesült Államokban.

Ez a forgalom pedig egyértelműen jóval erősebb, mint az elmúlt néhány év bármelyikében volt

– mondta Craig Johnson, a Customer Growth Partners elnöke. Mi több, sok helyen még az időjárás is kedvezett a vásárlásnak – tette hozzá a Moody's Pennsylvaniában tartózkodó elemzője.

Vásárlók a Macy's lánc egyik New York-i áruházában a hálaadás napján, 2017. november 23-án Forrás: MTI/ap/Anne D'innocenzio

Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség előrejelzése szerint idén novemberben és decemberben 3,6-4 százalékkal emelkedhetnek az eladások, szemben a tavaly tapasztalt 4 százalékkal. A nem hagyományos fizikai üzletek (részben az online kiskereskedelem) eladásai azonban 11-15 százalékkal, nagyjából 140 milliárd dollárra erősödhetnek.

Ünnepi kedvezmények

Noha korábban már jöttek hírek arról, hogy az ünnepi pulykavásárlás nem fogja túlságosan megterhelni idén az amerikaiak pénztárcáját, a novemberi és decemberi ünnepi szezon kiemelt fontossággal bír az amerikai kiskereskedelemben.

Ez adhatja ugyanis az éves értékesítések akár 40 százalékát is.

Nem véletlen, hogy ilyenkor az üzletek rendkívüli akciókat és kedvezményeket kínálnak.

Televíziót vásárolnak vevők a Best Buy áruház egyik pénztáránál a kansasi Overland Parkban a hálaadás napján, 2017. november 23-án Forrás: MTI/AP/Charlie Riedel

Az átlagos leárazás 10-16 százalék között mozog, és az Adobe felmérése szerint az online térben a számítógépek, a sportfelszerelések, valamint a videojátékok forognak a legnagyobb kedvezményekkel.
Külön érdekesség, hogy

folyamatosan bővül azon vásárlók száma, akik az okostelefonjaikról intézik a bevásárlást.

Immáron ez csatorna felel az online kiskereskedelmi eladások forgalmának 46 százalékáért, miközben a laptopról, illetve az asztali számítógépről történő vásárlások aránya 11 és közel 6 százalékkal süllyedt – derül ki az adatokból.