A legnagyobb cégek is guruló cateringet akarnak

Food truck catering
Vágólapra másolva!
Még mindig felívelőben van a hazai food truckosok helyzete: csak március és szeptember között 250 millió forintos forgalmat bonyolított le a Food Truck Show Hungary. Ehhez nem csak a saját rendezvények, de az egyre népszerűbb catering szolgáltatásuk is hozzájárult, amely fél év alatt több mint 54 milliós bevételt jelentett a cégnek. A catering szolgáltatást még változatosabbá teszi, hogy jövőre több mint 15 új food truck csatlakozik az egyesülethez.
Vágólapra másolva!

Azon túl, hogy minőségi alternatívát kínálnak az utcai étkezésre és évente többször saját rendezvényeken vonulnak fel a food truckok, az étkeztetés területén is egyre nagyobb a sikerük.

Nagy előnye a szolgáltatásnak, hogy a megszokott cateringhez képest a gasztronómia jóval szélesebb szeletét öleli fel, az ország bármely szegletébe könnyedén eljut és sokkal inkább személyre szabott.

A food truck cateringben rejlő lehetőséget már olyan nagy cégek is felismerték, mint a Telenor, az Opel, a Ford vagy éppen a Raiffeisen Bank, és már ötven fő körül, akár esküvőre vagy születésnapra is megéri igénybe venni a szolgáltatást.

Food truck catering Forrás: Food truck

Manapság a food truck – a street food világával együtt – egyértelműen elmozdul a nem is mindig olcsó, sokadrangúnak tartott "szemét kaják" (junk food) világából, és minőségi, gazdaságilag is jövedelmező gasztro-üzletággá fejlődik.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) úgy számolja, világszerte mintegy 2,5 milliárd ember fogyaszt street foodot nap mint nap, és ennek a tömegnek a nagy része Ázsiában él. A Távol-Keleten már az 1980-as években ez a szektor szívta fel a női munkavállalók jelentős részét. A számítások szerint például Malajziában évi 2,2 milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát az utcai ételek forgalma az évtized végére.

A street food és a food truck gazdasági és társadalmi vonatkozásainak feltárása ma már az ökonómiai kutatások kedvelt témái közé tartozik. Számos tanulmány igazolja, hogy Zimbabwétől Dél-Amerikán át Kanadáig, a street foodot leginkább gazdasági szektornak tekintik, és mint ilyen, számos közös jellemzőt mutat – ilyen például szigorú egészségügyi szabályozás.

– nyilatkozta az Origónak Vad-Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke.

Food truck catering Forrás: Food truck

A növekvő piaci lehetőségek miatt a food truckok sorra szaporodnak, az új vállalkozások mellett több sikeres truck működtet egynél több egységet is. Nem csoda, hogy ilyen sokan belevágnak a guruló gasztronómiával járó életmódba, hiszen 5 millió forint kezdőtőkéből már el lehet indítani egy kisebb vállalkozást, a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet.

Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre költeni, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség pedig a kínált termékek árának körülbelül 35 százalékát teszi ki.

Egy minőségi szolgáltatást nyújtó truck egy átlagos rendezvénynapon önmagában 100 és 800 közötti tételt ad el a kínálattól függően.

A korábban hamburgerek, hot-dogok, szendvicsek és sült-főtt alapanyagok (burgonya és más zöldségek) árusítása után, a mostani kínálat már a kényesebb gasztronómiai elvárásokat is képes kielégíteni minőségben és változatosságban.

– jellemezte az uralkodó szemlélet Vad-Horváth.

Food truck show Forrás: Food truck

A minőségi étel- és italkínálat mellett a rendezvények jelentik a hazai food truck szegmens igazi gazdasági húzóerejét.

Március és szeptember között a food truckok a 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek együtt összesen. A food truck catering szolgáltatás további elterjedése ezt a számot is növelheti majd a jövőben.