A zselés szaloncukor sikere töretlen

2017.12.24. 07:33

A szaloncukrot akár az egyik legnépszerűbb hazai édességnek is nevezhetnénk, mivel a magyar háztartások 93 százaléka vásárolja, sokan az ünnepek előtti és utáni időszakban is. A Magyar Édességgyártók Szövetségének becslése szerint 3500-4000 tonna az éves forgalom mennyisége, értéke pedig körülbelül 6 milliárd forint.

A szövetség tavalyi fogyasztói kutatása szerint a legkedveltebb szaloncukor-ízesítések a zselés, a marcipános, az alkoholos (pl. rumos-diós) és a trüffeles vagy csokoládékrémes, de nem sokkal van lemaradva a karamellás és a kókuszos ízesítés sem.

Az új ízek mindig népszerűek, de a zselés szaloncukor annyira népszerű, hogy kiteszi az eladások felét. 

A legtöbben nagy üzletekben, leginkább hipermarketekben (több mint 50 százalék) szeretik megvásárolni a Mikulás-ajándékokat, hiszen nagy a választék, sok a promóció és a kihelyezés is jól áttekinthető. A gyártást azonban a korai szezonkezdés nem befolyásolja, hiszen a nagy üzletláncok jellemzően már az év első harmadában-felében megállapodnak a megvásárolni kívánt mennyiségről.

SzaloncukorForrás: Shutterstock

Tavalyhoz képest a figurás szezonális édességek átlagárának enyhe csökkenése figyelhető meg – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, a Nielsen legfrissebb adataira hivatkozva.

Hozzátette, hogy árak tekintetében nagy az ingadozás, a szaloncukor kilós ára 2500 és 6000 forint között van, de a mikulásfigurák árai is – mérettől függően – néhány száz és másfél ezer forint között mozoghatnak.

Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly a Nielsen adatai szerint, ez összesen 616 tonna és közel 11 millió darab tétel.

A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát hozzák (több mint 60 százalék). Ugyan a Télapó-figurákból darabszám tekintetében hat százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, százból 77 értékesített szezonális édesség ilyen.

CsokoládémikulásokForrás: Flickr.com / Lee Carson

Az adventi naptárak szintén igen népszerűek: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat jelent.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének tavalyi kutatása szerint az emberek háromnegyede szokott Mikulásra csokoládéfigurát vásárolni, átlagosan öt darabot.

A vásárlók kétharmada saját gyermekének vagy unokájának vásárol majd, de minden második vásárló partnerét is meglepi vele. Minden negyedik-ötödik csokimikulás-vásárló a barátokra, kollégákra is gondol.

A csokoládéfigura vásárlásakor az elsődlegesnek ítélt szempontok magához a csokoládéhoz kötődnek: a legfontosabb, hogy valódi csokoládéból készüljön, illetve az ízesítés (tej, ét, fehér, ízesített).

Forrás: Magyar Édességgyártók Szövetsége

Harmadlagos szempont az ár, ezen túl a többi szempont (méret, márka, csomagolás) szerepe viszonylag kiegyenlített.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKK