Többet mobilneteztek a magyarok idén karácsonykor, mint tavaly

2017.12.28. 10:43

Folytatódott a mobilinternet-forgalom emelkedése karácsony három napján tavalyhoz képest. Az ünnepi hívások, SMS-ek és MMS-ek száma valamelyest csökkent a távközlési szolgáltatók tájékoztatása szerint.

A Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzése szerint tavalyhoz képest csaknem 68 százalékkal több adatot használtak ügyfelei december 24-26-án, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.

Az előző évekhez hasonlóan folytatódott az SMS-ek számának csökkenése, idén 24 százalékos volt a visszaesés.

Az MMS-küldések aránya nagyjából változatlan maradt.

A közlemény szerint összesen közel 5,3 millió szöveges üzenetet, több mint 100 ezer MMS-t és 9,5 millió hívást indítottak az ügyfelek 2017-ben a karácsonyi időszakban. A beszélgetések ugyan 7 százalékkal hosszabbak lettek, de számuk két százalékkal csökkent tavalyhoz képest.

Illusztrációdreamstime

A Magyar Telekom hasonló trendről számolt be, az idén megduplázódott a mobilinternet-forgalom a tavaly karácsonyi időszakhoz képest a távközlési szolgáltatónál.

Kiemelték, a három ünnepnap közül 24-én mobilneteztek az ügyfelek a legkevesebbet, a forgalom napközbeni eloszlását nézve pedig az látszik, hogy aznap a mobilinternet-forgalom 20 és 21 óra között érte el a csúcsot.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente körülbelül tíz százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió telekomos küldött szöveges üzenetet az ünnepek alatt, addig az idén már csak 6,3 millió.

IllusztrációForrás: Getty Images/iStockphoto/Istock_Oles

A Telenor tájékoztatása szerint ügyfelei a tavaly karácsonyi időszakhoz képest 30 százalékkal több, összesen 900 terabájt adatforgalmat generáltak.

A távközlési cég december 25-én és 26-án 300 terabájtot adatforgalmat mért, amivel megdőlt a napi adatforgalmi rekord is a nem kampányidőszakban mért adatokhoz képest.

Az adatokból kiderül, hogy az ügyfelek elsősorban már az interneten keresztül üzennek egymásnak, hiszen a hanghívások és az SMS-küldések száma valamelyest csökkent.