A SoftBank az Uber új befektetője

Uber, taxi
Vágólapra másolva!
A Sotfbank vezette konzorcium 9 milliárd dolláros részesedést vásárol az Uber nevű fuvarmegosztó vállalatban, miután a részvényesek néhány napja megszavazták az üzletet. Az Uber számára kiemelt fontosságú a megállapodás, amely az első az új vezérigazgató, Dara Khosrowshahi kinevezése óta, és segíthet új irányba terelni a problémás vállalatot.
Vágólapra másolva!

A SoftBank vezette konzorcium 9 milliárd dolláros részesedést vesz az Uberben, miután a vállalat részvényesei zöld utat adtak az üzletnek. Rajeev Misra, a SoftBank vezérigazgatója szerint a megállapodás januárban válik véglegessé.

illusztráció Forrás: Shutterstock

A SoftBank 7,7 milliádért vásárol részvényeket. A konzorcium további tagjai, a Tencent, a Dragoneer, a TPG és a Sequoia pedig nagyjából 1 milliárdot fizetnek majd az Uber részvényeinek 2,5 százalékáért.

Ez lesz minden idők legnagyobb befektetése egy fuvarmegosztó szolgáltatásba.

A konzorcium befektetése két részre bontható. Az első körben 1,25 milliárd dollárért vesznek új Uber részvényeket, ugyanazon az áron, mint a vállalat legutóbbi tőkegyűjtésénél. A második körben egy jelentősebb befektetés jön, ekkor már kedvezményes áron jutnak hozzá a SoftBank és a partnerei a vállalat papírjaihoz.

illusztráció Forrás: Imaginechina/Wei Yao

Ekkor a cég már meglévő részvényeit veszik majd meg, darabonként 32,92 dolláros áron, ami 30 százalékkal kevesebb, mint amennyiért az előző tőkegyűjtéskor árulta az Uber.

A cég értékpapírjainak a 15 százaléka cserél majd gazdát.

A SoftBank árajánlata ugyan kevesebb volt, mint amire a befektetők többsége számított, azonban az Uber vezetősége sikeresen meggyőzte őket arról, hogy jobb most bevételhez jutni, mint várni a tervezett, de egyre inkább elhúzódó IPO-ra (kezdeti részvény kibocsátás).

Az Ubert sok csapás érte az utóbbi időben. Az egyik legnagyobb talán az volt, amikor az Európai Bíróság kinyilvánította, hogy a fuvarmegosztót közlekedési vállalatként kell kezelni és nem techcégként.

illusztráció Forrás: AFP/Thomas Oliva

A harmadik negyedéves adatok sem voltak jók, sőt sokkolóan rossz számok érkeztek.

A vállalat 1,5 milliárd dolláros veszteséggel zárt. Emellett az Uber egyre több versenytársat kap. Az USA-ban a Lyft folyamatosan erősödik, míg Európában és Ázsiában a Didi és az Ola zárkózik fölA. Érdekesség, hogy az utóbbi két cég vezető befektetője szintén a SoftBank.