Az első, nonstop repülést Ausztrália és a londoni Heathrow repülőtér között egy Boeing 787-9 Dreamliner géppel teljesítették.
Korábban soha nem volt még példa arra, hogy egy menetrendszerinti járat leszállás nélkül győzze le az irdatlan távolságot a kontinensnyi ország és Európa között.
A járatot most elindító Qantas korábban több leszállással,
napokon át tartó, úgynevezett "kenguruúton", azaz "ugrásszerű" útvonalmintával vitte utasait Ausztrália és London között.
Most azonban, az első sikeres repülés után, állandósulhat a leszállás nélküli repülés. A légitársaságnál elmondták, hogy ennek megvalósítására azért nyílt lehetőség, mert a Boeing Dreamlinere
sokkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználási tulajdonságokkal bír,
mint a polgári légiközlekedés és a nagy távolságú utak egyik csúcsgépének számító Boeing 747-es típus.
A Qantasnál máris abban bíznak, a jól vizsgázott Dreamlinerre építve, hogy további, hosszú távolságú útvonalakat kínálhatnak menetrendszerinti járatok formájában az utazóknak.
A beszámolók kitérnek arra is, hogy speciális légfrissítő berendezésekkel és zajcsökkentő megoldásokkal igyekezték elősegíteni az utasok kényelmét a hosszú út alatt.
Számos utas előzetesen beleegyezett abba is, hogy a fedélzeten végzett tevékenységeikről, alvási időtartamaikról adatot szolgáltassanak a University of Sydney munkatársainak, kutatási célból. Az egyetemen főleg a hosszú távú repülés élettani hatásait szeretnék jobban megérteni.
Londonban nagy felhajtás övezte az óriásgép érkezését, amely 14 498 kilométert teljesített 17 óra alatt.
A leszállást számos repülésrajongó ünnepelte a helyszínen, és az utasok közül is többen szívesen válaszoltak a jelen lévő újságírók kérdéseire.
A járat ezzel egyből a leghosszabb, leszállás nélküli járatok sorába emelkedett.
Mindazonáltal - ahogy a CNBC is felhívja a figyelmet -, nem ez az egyetlen ilyen járat, noha Ausztrália és London között kétség kívül ez az első.
Az elmúlt években a légitársaságok mind jobban törekszenek arra, hogy szó szerint, legyőzzék a távolságot.
Számos vállalat üzemeltet már jelenleg is 10 ezer mérföld körüli távolságú, 10 órát jócskán meghaladó repülési időtartamú járatokat.