Nooyi 1955-ben Csennaiban, Indiában született. Vezetése alatt a Pepsi egészséges étel- és italkínálattal bővítette a portfólióját, miközben új és alkalmanként ellentmondásos üzleti döntéseket hozott.
Még mindig egy kicsit lázadó vagyok, mindig azt mondom, hogy nem tudok egy helyben maradni. Minden nap azzal az egészséges félelemmel kell ébredni, hogy a világ változik, és a győzelemhez nekünk gyorsabban kell változnunk, miközben agilisabbnak kell lenni másoknál
– mondta a Harvard Business Review-nak 2015-ben.
Nooyi diplomáit a Madras Christian College-ban, valamint az Indian Institute of Management üzleti iskola kalkuttai egyetemén szerezte meg – mindkettő egyetem India legrangosabb intézményei között szerepel.
Ezután a Johnson & Johnson indiai részlegénél kezdett el dolgozni, végül
1978-ban megkezdte üzleti tanulmányait a Yale egyetem üzleti szakán
– amit édesanyja eleinte nem támogatott.
25 évesen kötött házasságot Raj K. Nooyival, aki 2002-től az Amsoft Systems elnöke, két kislányuk született. Nooyi úgy nyilatkozott 2007-ben, hogy igyekszik fenntartani egy egyensúlyt a cégvezetés, az anyaság és a házassága között.
Nooyi a huszas és harmincas éveiben a Boston Consulting Groupnál és a Motorolánál is dolgozott, valamint a robotikára szakosodott Asea Brown Boverinél.
1994-ben két ajánlattal is megkeresték: a General Electric és a PepsiCo – utóbbi a stratégiai vezetői pozíciót ajánlott fel.
Az egyik legkorábbi és legellentmondásosabb döntése során meggyőzte a PepsiCo akkor vezérigazgatóját, hogy szálljon ki az olyan gyorséttermi láncokból, mint a Pizza Hut vagy a Taco Bell.
Nooyi karrierje gyorsan ívelt felfelé: 2000-ben pénzügyi igazgatóvá lépett elő, 2001-ben a részleg elnökévé vált, majd 2006-ban már vezérigazgatóként köszönthették.
Mikor átvette a cég vezetését, számos lassító tényezővel kellett szembenéznie. Az igazgatónő a rövid távú sikerek helyett a hosszú távú eredményekre helyezte a hangsúlyt, úgy vélte, a dizájnközpontúság az, ami felélesztheti a vállalatot.
Ezenfelül az egészséges termékekre helyezte a hangsúlyt, emiatt számos alkalommal megkérdőjelezték hozzáértését. Mígnem 2016-ben a cég negyedéves adatai túlszárnyaltak minden várakozást.
A PepsiCo tavaly 63,5 milliárd dollár bevételt termelt olyan termékeken keresztül, mint a Doritos, a Cheetos, a Lay's, a Quaker Oats és a Naked Juice.
Eközben a vezérigazgató 31 millió dollárt keresett.
A céget vezetni az egyik legnagyobb megtiszteltetés az életem során, hihetetlenül büszke vagyok arra, amit az elmúlt 12 évben közösen elértünk,
miközben nemcsak a részvényesek érdekeit, hanem a közösségekben szereplő valamennyi ember érdekeit is szem előtt tartottuk
– nyilatkozta a leköszönő Nooyi.
Továbbá elmondta a Bloombergnek, hogy elsőként egy kis pihenést tervez, utána azonban szeretne segíteni a női tehetségek felkutatásában és menedzselésében.