Autóbaleset inspirálta a jövő navigációs készülékét

Hat évvel később Vitalij WayRay nevű vállalata már 80 millió dollár befektetést gyűjtött olyan elismert vállalatoktól, mint a Porsche vagy az Alibaba.
A WayRay olyan szélvédőket szeretne gyártani, amelyek képesek különböző adatokat és útvonalakat úgy mutatni a sofőrnek, hogy soha sem kelljen levennie a szemét az útról.
Az ötlet nem teljesen új, hiszen már 2012-ben lehetett kapni olyan luxuskategóriás autókat, amelyek képesek voltak bizonyos információkat megjeleníteni a szélvédőn, de a lehetőségek elég korlátozottak voltak. Ráadásul csak egy tablet nagyságú területre lehetett kivetíteni az adatokat.
Ponomarjov megjegyezte, hogy ez túl kicsi a kiterjesztett valósághoz (AR), éppen ezért máshogy közelítették meg a problémát, és úgy döntöttek, hogy a teljes szélvédőt egy nagy lencsévé alakítják. Ennek köszönhetően a virtuális képek a valóságos távolságban jelennek meg a szélvédőn. Egy projektor vetíti a szélvédőre az információkat, így pontosan látszódik, mikor és merre kell menni.
A WayRay már 2019-ben megkezdi a kiterjesztett valósággal működő szélvédők gyártását Németországban, majd Kínában terveznek újabb üzemet nyitni.
Azonban miért lenne szükség erre a technológiára, ha nemsokára jönnek az első önvezető autók? Ponomarjov szerint akkor még nagyobb szükség lesz rá, mint most. Az emberek ugyan már nem fognak vezetni, de akkor is számos fontos információt lehet majd megjeleníteni számukra a szélvédőn.
Ponomarjov egy olyan jövőt képzel el, ahol az önvezető taxik nagyon olcsók vagy akár ingyenesek lesznek, ha az utas beleegyezik, hogy kivetítve hirdetéseket nézeget útközben. A WayRay beszerelése néhány száz dollárba fog kerülni, de amint sikerül megállapodni az autógyártókkal arról, hogy a kocsik szélvédője alapból az ő technológiájukkal készüljön, akkor a technológia már sokkal olcsóbb lesz.